Udveksling & Retur Politik

Ombytninger og returneringer skal opfylde alle følgende betingelser:

• Pakker med kontaktlinser skal være uåbnede, ubeskadigede og i en gensalgbar tilstand *

• Produkterne skal være købt på Alensa.dk inden for et år fra den oprindelige købsdato.

*i overensstemmelse med EU-regler for sikkerhed og sundhed

Vil du gerne bytte dine kontaktlinser til forskellige parametre?

Hvis dine parametre på kontaktlinser har ændret sig, eller du kom til at bestille forkert, kan du bytte alle uåbnede og ubeskadigede pakker ved at følge fremgangsmåden nedenfor. Vi vil sende dig de nye linser, så snart vi har modtaget og kontrolleret tilstanden af den returnerede pakke.

Returnering af solbriller og briller med styrke:

Varerne må ikke være brugte eller beskadigede. Den originale indpakning må ikke være ødelagt. Hvis du vil bytte eller have pengene tilbage på dine briller inden for 14 dage fra kvitteringsdatoen, kræver vi at det fulde produkt returneres, hvilket inkluderer etui, den ydre æske, alting inde i æsken, eventuelle pudseklude, og ethvert produktklistermærke og andre mærker. Med andre ord skal produktet være i nøjagtig samme stand som da det blev købt. Produktet anses at være ufuldstændigt hvis der mangler noget af de førnævnte tilbehør. I tilfælde af manglende eller beskadigede tilbehør, er returnering ikke mulig. Tak for din forståelse og efterlevelse.

briller med styrke er produceret baseret på specifikke individuelle behov og er derfor ikke berettiget til returnering. Kun stellet kan kvalificeres som en mulig refundering. Denne betingelse gælder fra det øjeblik, briller er afsluttet uanset forsendelsessta­tus.

Har du brug for et andet produkt?

Hvis du gerne vil bestille et andet produkt eller mærke, og de returnerede pakker er uåbnede og ubeskadigede, kan du sende dem retur. Alensa.dk vil refundere din ordre, og du kan lave en ny ordre på vores e-shop, hvis du gerne vil have et andet produkt. Alensa.dk vil ikke lave nogen prisjusteringer; vi vil tilbyde dig en fuld refundering, hvis de returnerede produkter opfylder alle betingelser angivet nedenfor.

Har du nogen andre årsager til at du vil returnere et produkt?

Returprocessen gælder også for vores penge-tilbage-garanti på TopVue produkter. Følg venligst den samme procedure i dette tilfælde. Du kan også sende nogle produkter retur, hvis du formoder, at de er defekte. Så snart vi modtager de returnerede produkter, sender vi dem til producenten der så vil udføre en grundig kvalitetskontrol. I dette tilfælde bedes du følge den samme procedure, som er blevet forklaret før. Hvis du ønsker at returnere et defekt produkt, er det meget vigtigt, at du kontakter vores kundeservice. De vil give dig præcise instruktioner og yderligere oplysninger.

Hvordan kan du returnere eller bytte et produkt?

Først kontakt vores kundeservice via e-mail eller telefon, og forklar årsagen til at du vil returnere et produkt såvel som alle andre nødvendige oplysninger (ordrenummer, beskrivelse af produktet, osv.) Vi vil gennemgå din anmodning og verificere, om den opfylder alle nødvendige betingelser. Vi vil bagefter rådgive dig, om hvordan du kan returnere varen. Vores kundeservice stræber efter at svare inden for 1–2 arbejdsdage. Når din ansøgning er blevet godkendt, vil du modtage en returseddel. Brug venligst denne returseddel når du sender din pakke retur.

Returnering af varer i 4 trin:

  1. Godkend din returnering ved at kontakte vores kundeservice
  2. Vores kundeservice vil oprette en returetiket for dig, som du vil modtage på din e-mail adresse
  3. Forbered din pakke og vedhæft vores returetiket
  4. Send varen retur til vores lager

Send venligst uåbnede og ubeskadigede pakker kontaktlinser (eller linsevæsker) i en hård pakke/kasse med det anbefalede postservice for at undgå beskadigelser under transporten. Send også en kopi af din faktura, som viser at du har købt det returnerede produkt på Alensa.dk, og en seddel som beskriver produktets fejl og dine ønsker (dvs. en tilbagebetaling, en ny vare). Hvis du har brug for nogle linser med forskellige parametre, lad os venligst vide det. Hvis du gerne vil have en refundering, send også venligst alle nødvendige oplysninger om din konto. Hvis du har betalt online, vil pengene automatisk blive tilbageført til din Paypal account eller dit kort, som du har brugt for at betale for din ordre.

Hvor meget vil det koste?

Levering for returvarer betales af kunden. Alensa.dk kan ikke yde en forudbetalt metode for levering af returvarer. Men i tilfælde af, hvor kundeservice godkender en fejl fra sælgerens side, vil Alensa.dk betale alle returomkostnin­gerne. Alensa vil derfor sende dig nye linser gratis.

Hvor længe tager det?

Alensa.dk vil bekræfte at vi har modtaget de returnerede produkter, og vi vil holde dig opdateret på status på din nye ordre. Vi stræber efter at kontrollere alle de returnerede produkter inden for 30 dage. Hvis du har yderligere spørgsmål om din ordre, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice. Bemærk venligst, at returprocessen vil vare lidt længere, når du returnerer briller i deres ubeskadiget indpakning. Grunden til det er, at autenticiteten og tilstanden af de returnerede briller skal undersøges grundigt og godkendes.

VISA VISA Electron Maestro Master Card PayPal Klarna DHL dao365