Udveksling & Retur Politik

Ombytninger og returneringer skal opfylde alle følgende betingelser:

  • Pakker med kontaktlinser skal være uåbnede, ubeskadigede og i en gensalgbar tilstand *
  • De komplette varer skal returneres uden manglende komponenter.
  • Retur af briller og solbriller er angivet nedenfor.
  • Kundeservice skal altid kontaktes inden returnering af varer.
  • Produkter, der returneres i annulleringsperiode (inden for 30 dage efter modtagelse), refunderes fuldt ud - Fortrydelse af købsaftalen
  • Retur af uåbnede varer, efter 30-dages fortrydelsesperiode er afsluttet, vil blive vurderet afhængigt af produktets garanti og udløbsdato (som tidligere nævnt skal produktet kunne videresælges).
  • Hvis Alensa har lavet en fejl og sendt de forkerte produkter, skal du rapportere dette til kundeservice inden for 30 dage efter modtagelse af varerne.
  • Produkterne skal være købt på Alensa.dk inden for et år fra den oprindelige købsdato.
  • *i overensstemmelse med EU-regler for sikkerhed og sundhed

Kan jeg bytte mine kontaktlinser til forskellige parametre?

Hvis din recept har ændret sig, eller hvis du utilsigtet har bestilt forkert, skal du sende dine uåbnede og ubeskadigede pakker ved at følge nedenstående procedure. Alensa vil i dette tilfælde udstede en tilbagebetaling, og du kan placere en ny ordre for de ønskede produkter, når det passer dig. Prisjusteringer foretages ikke; en fuld tilbagebetaling udstedes, hvis de returnerede produkter opfylder vores kriterier som angivet ovenfor.

Returnering af solbriller og briller med styrke:

Vores briller og solbriller kommer med en garanti på to år i tilfælde af brud. Ellers, hvis du ønsker at returnere briller eller solbriller, kan dette kun ske inden for 30-dages fortrydelsespe­riode.Varerne må ikke være brugte eller beskadigede. Den originale indpakning må ikke være ødelagt. Hvis du vil bytte eller have pengene tilbage på dine briller inden for 14 dage fra kvitteringsdatoen, kræver vi at det fulde produkt returneres, hvilket inkluderer etui, den ydre æske, alting inde i æsken, eventuelle pudseklude, og ethvert produktklistermærke og andre mærker. Med andre ord skal produktet være i nøjagtig samme stand som da det blev købt. Produktet anses at være ufuldstændigt hvis der mangler noget af de førnævnte tilbehør. I tilfælde af manglende eller beskadigede tilbehør, er returnering ikke mulig. Tak for din forståelse og efterlevelse.

briller med styrke er produceret baseret på specifikke individuelle behov og er derfor ikke berettiget til returnering. Kun stellet kan kvalificeres som en mulig refundering. Denne betingelse gælder fra det øjeblik, briller er afsluttet uanset forsendelsessta­tus.

Har du brug for et andet produkt?

Hvis du gerne vil bestille et andet produkt eller mærke, og de returnerede pakker er uåbnede og ubeskadigede, kan du sende dem retur. Alensa.dk vil refundere din ordre, og du kan lave en ny ordre på vores e-shop, hvis du gerne vil have et andet produkt. Alensa.dk vil ikke lave nogen prisjusteringer; vi vil tilbyde dig en fuld refundering, hvis de returnerede produkter opfylder alle betingelser angivet nedenfor.

Har du nogen andre årsager til at du vil returnere et produkt?

Returprocessen gælder også for vores penge-tilbage-garanti på TopVue og Gelone produkter. Vores pengene-tilbage-garanti kan kun bruges inden for 60 dage efter modtagelse af produktet. Følg venligst den samme procedure i dette tilfælde. Du kan også sende nogle produkter retur, hvis du formoder, at de er defekte. Så snart vi modtager de returnerede produkter, sender vi dem til producenten der så vil udføre en grundig kvalitetskontrol. I dette tilfælde bedes du følge den samme procedure, som er blevet forklaret før. Hvis du ønsker at returnere et defekt produkt, er det meget vigtigt, at du kontakter vores kundeservice. De vil give dig præcise instruktioner og yderligere oplysninger.

Hvordan kan du returnere eller bytte et produkt?

Først kontakt vores kundeservice via e-mail eller telefon, og forklar årsagen til at du vil returnere et produkt såvel som alle andre nødvendige oplysninger (ordrenummer, beskrivelse af produktet, osv.) Vi vil gennemgå din anmodning og verificere, om den opfylder alle nødvendige betingelser. Vi vil bagefter rådgive dig, om hvordan du kan returnere varen. Vores kundeservice stræber efter at svare inden for 1-2 arbejdsdage. Når din ansøgning er blevet godkendt, vil du modtage en returseddel. Brug venligst denne returseddel når du sender din pakke retur.

Returnering af varer i 4 trin:

  • Godkend din returnering ved at kontakte vores kundeservice
  • Vores kundeservice vil oprette en returetiket for dig, som du vil modtage på din e-mail adresse
  • Forbered din pakke og vedhæft vores returetiket
  • Send varen retur til vores lager

Send venligst uåbnede og ubeskadigede pakker kontaktlinser (eller linsevæsker) i en hård pakke/kasse med det anbefalede postservice for at undgå beskadigelser under transporten. Send også en kopi af din faktura, som viser at du har købt det returnerede produkt på Alensa.dk, og en seddel som beskriver produktets fejl og vi skal sørge for en tilbagebetaling.

Hvor meget vil det koste?

Levering for returvarer betales af kunden. Alensa.dk kan ikke yde en forudbetalt metode for levering af returvarer. Men i tilfælde af, hvor kundeservice godkender en fejl fra sælgerens side, vil Alensa.dk betale alle returomkostnin­gerne. Alensa vil derfor sende dig nye linser gratis.

Hvor længe tager det?

Alensa.dk vil bekræfte at vi har modtaget de returnerede produkter, og vi vil holde dig opdateret på status på din nye ordre. Vi stræber efter at kontrollere alle de returnerede produkter inden for 30 dage. Hvis du har yderligere spørgsmål om din ordre, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice. Bemærk venligst, at returprocessen vil vare lidt længere, når du returnerer briller i deres ubeskadiget indpakning. Grunden til det er, at autenticiteten og tilstanden af de returnerede briller skal undersøges grundigt og godkendes.