Udveksling & Retur Politik

Bytninger og returneringer skal opfylde alle følgende betingelser:

• Pakker med kontaktlinser skal være uåbnede, ubeskadigede og i re-salgbart tilstand *

• Produkterne skal være købt på Alensa.dk inden for et år fra den oprindelige købsdato.

*i overensstemmelse med EU-regler for sikkerhed og sundhed

Vil du gerne bytte dine linser og få nogle linser med forskellige parametre?

Hvis dine parametre på kontaktlinser har ændret sig, eller du har bestilt de forkerte kontaktlinser ved en fejl, kan du bytte alle uåbnede eller ubeskadigede pakker ved at følge fremgangsmåden nedenfor. Vi vil sende dig de nye linser, så snart vi har modtaget og kontrolleret tilstanden af den returnerede pakke.

Har du brug for et forskelligt produkt?

Hvis du gerne vil bestille et andet produkt eller mærke, og de returnerede pakker er uåbnede og ubeskadigede, kan du sende dem retur. Alensa.dk vil refundere din ordre, og du kan lave en ny ordre på vores e-shop, hvis du har brug for et andet produkt. Alensa.dk vil ikke lave nogen prisjusteringer; vi vil tilbyde dig en fuldstændig refundering, hvis de returnerede produkter opfylder alle betingelser angivet ovenfor.

Har du nogen andre årsager til at du vil returnere et produkt?

Returprocessen gælder også for vores penge-tilbage-garanti på TopVue produkter. Følg venligst den samme procedure i dette tilfælde. Du kan også at sende nogle produkter retur, hvis du formoder, at de er defekte. Så snart vi modtager de returnerede produkter sender vi dem til producenten der så vil udføre en grundig kvalitetskontrol. I dette tilfælde, skal du følge den samme procedure, som er blevet forklaret før. Hvis du ønsker at returnere et defekt produkt, er det meget vigtigt, at du kontakter vores kundeservice. De vil give dig præcise instruktioner og yderligere oplysninger.

Hvordan kan du returnere eller bytte et produkt?

Først skal du venligst kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon, og forklare årsagen til at du vil returnere et produkt såvel som alle andre nødvendige oplysninger (ordrenummer, beskrivelse af produktet, osv.) Vi vil gennemgå din anmodning og verificere, om den opfylder alle nødvendige betingelser. Vi vil bagefter rådgive dig, om hvordan du kan returnere dit produkt. Vores kundeservice stræber på at svare inden for 1–2 arbejdsdage. Når din ansøgning er blevet godkendt, vil du modtage en returetiket. Brug venligst denne returetiket når du sender din pakke retur.

Returnering af varer i 4 trin:

  1. Godkend din returnering ved at kontakte vores kundeservice
  2. Vores kundeservice vil oprette en returetiket for dig, som du vil modtage på din e-mail adresse
  3. Forbered din pakke og vedhæft vores returetiket
  4. Send varen retur til vores lager

Send venligst uåbnede og ubeskadigede pakker kontaktlinser (eller linsevæsker) i en hård pakke/kasse med et anbefalet postservice for at undgå beskadigelser under transporten. Send også en kopi af din faktura, som viser at du har købt det returnerede produkt på Alensa.dk, og en seddel som beskriver produktets fejl og dine ønsker (dvs. refusion, en ny vare). Hvis du har brug for nogle linser med forskellige parametre, lad os venligst vide det. Hvis du gerne have en refundering, send også venligst alle nødvendige oplysninger om din konto. Hvis du har betalt online, vil pengene automatisk blive tilbageført til din Paypal account eller dit kort, som du har brugt for at betale for din ordre.

Hvor meget vil det koste?

Levering for returvarer betales af køberen. Alensa.dk kan ikke yde en forudbetalt metode for levering af returvarer. Men i tilfælde af, hvor kundeservice godkender en fejl fra sælgerens side, vil Alensa.dk betale alle returomkostnin­gerne. Alensa vil derfor sende dig nogle nye linser gratis.

Hvor længe tager det?

Alensa.dk vil bekræfte at vi har modtaget de returnerede produkter, og vi vil holde dig opdateret på status på din nye ordre. Vi stræber for at kontrollere alle de returnerede produkter inden for 30 dage. Hvis du har yderligere spørgsmål om din ordre, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice. Bemærk venligst, at returprocessen vil vare lidt længere, når du returnerer solbriller i deres ubeskadiget indpakning. Grunden til det, er at autenticiteten og tilstanden af de returnerede solbriller skal undersøges grundigt og godkendes.

VISA VISA Electron Master Card Maestro PayPal DHL GLS