Leveringstider & Priser
Leveringsomkostninger og bemærkninger
DAO365
29 kr
29 kr
GLS
39 kr
39 kr
DHL Express
89 kr
89 kr
Færøerne, Grønland og fjerntliggende områder
89 kr
89 kr
Budbee
25 kr
25 kr
UPS Express
69 kr
69 kr
FedEX
Gratis
Gratis
Notater:
- Prisen på porto er inklusiv moms
- Prisen er fastsat, uanset hvilken betalingsmetode man vælger, og omfatter indpakning og forsendelse
- Leveringsomkostningerne er uafhængig af ordrens størrelse
Gratis fragt hos Alensa.dk
Alensa giver gratis fragt på alle kontaktlinser, briller og solbriller!
Alle andre produkter kan få
gratis levering, hvis den samlede pris overtræder 499 kr.
Gratis
levering gælder kun for vores almindelige levering, såsom DAO365 og GLS, IKKE
for ekspreslevering som DHL.
En gang i mellem kører Alensa kampagner med gratis fragt. Når tilbuddet eller rabatten er blevet aktiveret, vil du kunne se dette på hjemmesiden, samt i kurven når du er ved at gå til betaling. Disse tilbud vil ofte blive distribueret via vores mailkampagner og sociale medieplatforme. Længden og betingelserne af hver tilbud vil blive offentliggjort ved starten af tilbuddene. Disse skal respekteres for at tilbuddet kan anvendes.
Levering udenfor Danmark
Vi leverer ikke til andre lande gennem denne webbutik. Hvis du har brug for levering til et andet EU land, bør du besøge vores hjemmeside for det pågældende land: www.alensa.eu .
Levering efter betaling
Alensa.dk sender først pakkerne ud efter betalingen er gennemført. Vær opmærksom på at hvis du vælger at betale gennem bankoverførsel, kan leveringen blive forsinket, da vi først sender pakken når vi har modtaget pengene. Hvis du vil være sikker på at pakken bliver sendt med det samme, kan du sende os en bekræftelse af din betaling, udstedt af din bank. Du kan læse mere om dine muligheder for betaling her. Nogle kontaktlinser med specifikke parametre vil på købstidspunktet ikke være på lager, grundet deres sjældenhed. Alensa vil reservere disse linser for kunden og bestille dem direkte fra producenten. Betalingen trækkes ved købstidspunktet og ikke ved leveringstidspunktet. Betalingen af ikke-på-lager ordrer skal falde lige med det samme for ellers kan vi ikke bekræfte din bestilling af varerne.
Ekstra service: pakkeforsikring
For et ekstra gebyr har du mulighed for at forsikre din pakke. Denne forsikring dækker pakker i tilfælde af, at de går tabt eller beskadiges under transit. Dette betyder, at så snart vi bekræfter, at din pakke er tabt eller beskadiget på nogen måde, sender vi straks en ny pakke, der indeholder de samme varer, uden behov for først at initiere den lange protokol, der er beskrevet nedenfor. Hvis din ordre indeholder specielle skræddersyede varer såsom brugerdefinerede briller eller unikke linskombinationer, skal du huske på, at det tager ekstra tid at forberede dem.
Tilføjelse af varer
Vær opmærksom på, at grundet det store antal af ordrer som bliver behandlet på vores lager, kan vi ikke give dig en garanti på, at kunne fusionere eller ændre afsluttede ordrer. Hvis du gerne vil fusionere mere end en ordre, eller tilføje eller ændre en afsluttet ordre, venligst kontakt vores kundeservice med det samme og vi vil vurdere muligheden fra sag til sag. Vores kundeservice er kun tilgængelig mellem 9–17. Din ordre betragtes som fuldført når den er betalt. Hvis du vil gerne tilføje noget, bliver du nødt til at lave en ny ordre, hvor du også skal betale fragt.
Leveringstider
Leveringsservice | Estimerede leveringstider |
DAO365 | 2–4 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen |
GLS | 2–5 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen |
DHL | 1–2 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen |
Færøerne, Grønland og fjerntliggende områder | 3–5 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen |
Budbee | 2–3 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen |
UPS Express | 1–2 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen |
FedEx | 1–2 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen |
Notat:
- Hvis din ordre er lavet før middag, vil den blive afsendt den samme dag
- Hvis din ordre er lavet efter middag, vil den blive afsendt den følgende arbejdsdag
- Hvis du vælger at betale via bankoverførsel, vil forsendelsen ske arbejdsdagen efter den dag overførslen blev effektueret og verificeret af vores regnskabsafdeling
- Ordrer afsendes ikke i weekender
- Estimerede leveringstider beregnes fra den dag pakken sendes, og ikke nødvendigvis fra den dag ordren er placeret
Pakkesporing
Da Alensa arbejder med et stort antal ordrer hver dag. Derfor er det ikke muligt for os at holde øje med, og følge op på, de ordrer der er afsendt fra vores lager. Det er altså kundens eget ansvar.
Log ind på din profil hos Alensa.dk og gå til din Ordre Oversigt hvor du vil finde dit Forsendelsesnummer.
Klik på Forsendelsesnummer og du vil blive overført til DAO365 eller DHL hjemmesiden, hvor du kan se hvor din pakke er lige nu. Du kan også finde dine sporingsinformationer i din mail
Forsendelsen af ikke-på-lager varer
Nogle varer vil ikke være på lager ved købstidspunktet, på grund af sjældenhed i parametrene. Vi vil reservere dem for dig og bestille linserne direkte fra producenten. Det betyder at leveringen af pakken kan tage længere tid. Forsendelsen af specifikke kontaktlinser som ikke er på lager afhænger af vores leverandørers betingelser og kan tage mellem op til 8 uger.
Når du vælger og bestiller dine linser, vil du kunne se den forventede forsendelsesdato ved siden af parametrene. Dette kan ændre sig når du vælger parametrene. Kunden er forpligtet til at overvåge dette når vedkommende handler med os.
Efter du vælger parametrene, bliver du henvist til en ny forventet forsendelsesdato, som vist ovenfor. Vær opmærksom på at ‘på lager’ betegner den generelle tilgængelighed af varen – det betyder ikke at din unikke kombination er på lager. Henvis venligst kun til den forventet forsendelsesdato afsløret ved siden af rullemenuerne for leveringsoplysninger vedrørende din specifikke ordre. Hver forventet leveringsforsinkelse vil blive bekræftet, når du fortsætter til indkøbskurvens side og igen i ordrebekræftelses-e-mailen. Kunden vil få det at vide, hvis kun en del af ordren er på lager ved bestillingen, og pakken vil blive afsendt kun når alle varer er tilgængelige. Alensa har retten til at ændre tilgængeligheden og forventet forsendelsesdatoer efter ordren er lavet.
Ordrer som består af begge på-lager og ikke-på-lager varer
Efter du har valgt de korrekte parametre til enhver ønsket vare og lige før du skal betale, bedes du at være meget opmærksom på den forventede leveringstid, for hver produkt der findes i din kurv.
Ved at bekræfte og afslutte betalingen, accepterer kunden, at hele ordren først afsendes, kun når alle de bestilte produkter er på lager. Afsendelsen af ’på-lager varer’ før afsendelsen af ’ikke-på-lager varer’ må kun ske under særlige omstændigheder. Man må godt betale en ekstra leveringsgebyr (Svarende til de normale forsendelsesomkostninger) for at få ‘på-lager’ varerne før resten af ordren.
Problemer med Leveringen
DHL skal bruge din underskrift ved levering. Sørg for, at nogen vil være til stede på din leveringsadresse i åbningstider mandag til fredag. Leveringer er ikke lavet i weekenden.
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser i leveringen medført af vores logistiske partnere eller situationer uden for vores kontrol som vejr, ferie osv. Husk, at vi fremlægger en forventet leveringsdato foreslået af vores leveringspartnere. I sjældne situationer kan nogle pakker ankomme uden for den foreslåede tidsramme. For at sikre den bedste mulige levering, bedes du angive alle dine adresseoplysninger (gadenavn, husnummer, postnummer og by) og et telefonnummer, så vores logistikpartnere kan kontakte dig, hvis det er nødvendigt. Når din ordre er afsendt, får du et spor og forsendelsesnummer, hvor du kan følge din forsendelse online. Tøv ikke med at kontakte os, hvis du bemærker eventuelle problemer med sporingen. Vores kundeservicemedarbejdere vil håndtere dine spørgsmål hurtigt og effektivt.
Hvis en pakke ikke kan leveres, af en hvilken som helst grund, kan den være stoppet hos et lokalt postkontor eller logistikcenter for en anden forsendelse eller samling. Hvis den er uafhentet, varen bliver sendt tilbage til os eller ødelagt. Derfor er det køberens ansvar at sikre sig at pakken vil blive modtaget på den angivet adresse og at kommunikere med leveringsselskabet direkte om eventuelle forespørgsler når pakken er i transit eller lagret. Ødelagte ordrer vil ikke være refunderede eller erstattede.
Krav protokol
Hvis en pakke bliver tabt, mangler eller er leveret forkert, indleder vi et krav hos vores leveringspartner(e) på dine vegne. For at indlede kravet er to bekræftelser nødvendige: 1.) en underskrevet bekræftelse fra kunden om, at pakken ikke blev modtaget; 2.) En bekræftelse fra leveringsselskabet om, at pakken er blevet mishandlet.
Når kravet er indledt, vi vil straks refundere beløbet eller sende dig en ny ordre, med hensyn til hvad du foretrækker. Vi vil ikke refundere penge eller afsende nye ordrer så langt en pakke er stadig på vej og indtil den officielt er erklæret tabt af kureren. Men hvis du har købt vores pakkeforsikring, kan vi straks sende en ny pakke, og du behøver ikke vente, indtil din anmodning er behandlet.
Ødelagt emballering
Kontaktlinserne og andre tilbehør er leveret i en robust beholder af en tilstrækkelig størrelse for at sikre os at varerne ikke bliver ødelagte. På den anden side, hvis en pakke bliver ødelagt under forsendelsen, man MÅ IKKE tage imod den ved levering. Du skal dog beskrive grundet til det i leveringsprotokollen, som for eksempel “knækket boks”, “væskelæk” ovs. Venligst kontakt os straks, så vi kan hurtig adressere problemet og give dig en ny levering.