Gentag din sidste ordre
tom

Vilkår og betingelser

Tak for dit besøg hos Alensa.dk. Alensa.dk er en del af Alensa-netværket som leverer originale kontaktlinser af en høj kvalitet og lignede produkter i hele Europa. Denne side indeholder alle retningslinjer, betingelser og vilkår, som du, forbrugeren, køberen og brugeren af Alensa.dk webbutiken accepterer, når du bruger vores hjemmeside og når du handler her. Når du bekræfter et køb på Alensa.dk vil du se et afkrydsningsfelt, som angiver, at du har læst, forstået disse vilkår og betingelser, og at du derfor accepterer dem. Flere oplysninger eller yderligere forklaringer findes på forskellige informative sider hos Alensa.dk. Vi forbeholder retten til at henvise dig til yderligere informationer som kan findes på disse sider og antager at kunden har læst og forstået dem.

Navigation

Indledende bestemmelser

Disse Vilkår & Betingelser gælder ved køb hos Alensa.dk webbutikken.

Disse Vilkår & Betingelser definerer og specificerer kontraktforholdet mellem køberen og sælgeren. Alle kontraktmæssige forhold er underlagt lovgivningen i Den Tjekkiske Republik. Hvis kontraktpartiet er en forbruger, er alle forhold, der ikke er reguleret hermed, omfattet af den tjekkiske borgerlige lov (Act No. 40/1964 Coll.) og forbrugerbeskyt­telsesloven (Act No. 634/1992 Coll.). Hvis den part, der indgår kontrakten, er en virksomhed, er alle forhold, der ikke er defineret her, omfattet af den tjekkiske handelslov (Act No. 513/1991 Coll.), alt som rettet.

Sælgeren har retten til at annullere ordrer som består af mere end 10 stk. og tilbagebetale pengene til kunden. Angående ordrer som består af mere end 10 stk. og er beregnet for kommerciel brug, venligst kontakt wholesale@alensa.eu . Vær opmærksom på at i skal skrive til dem på engelsk.

I henhold til loven om elektronisk salg i Tjekkiet er sælgeren forpligtet til at udstede en kvittering til køberen. Samtidig er sælgeren forpligtet til at indlevere modtagne indtægter hos skatteadminis­tratoren online, og i tilfælde af tekniske fejl, senest inden for 48 timer.


Tilbage til navigationsmenuen

Registrering og Drift af Alensa.dk

Alle produkter og tjenester er leveret af den største operatør i Alensa netværket. Vores logistikcenter findes i Den Tjekkiske Republik. Vores hjemmeside Alensa.dk drives af Alensa s.r.o., som er registreret ved den følgende adresse:

Alensa s.r.o.
Stružky 1326/6
198 00 Praha 9
CVR nummer: CZ27179681

Varemærket Alensa, samt alt indhold på hjemmesiden og Alensas udgivet reklamemateriale er intellektuel ejendomsret til Alensa-netværksforeta­gendet og er beskyttet af ophavsretlige love.


Tilbage til navigationsmenuen

Brug af vores hjemmeside og tilbud

Kunderne må godt bruge vores hjemmeside som gæster eller registrerede brugere. Kunden er forpligtet til at bruge vores hjemmeside ansvarligt og korrekt, og overholde vores vilkår og betingelser. Hvis der er misbrug, Alensa må godt forbyde brugeren midlertidigt eller permanent vedr. brug af vores hjemmeside og tjenester.

Korrekt brug af vores hjemmeside

Alensa.dk tillader kunderne at bruge vores hjemmeside kun til lovlige formål: 


Brugererne må godt kommentere på vores hjemmeside. Kommentarerne må ikke være skadelige ved vores eller andres omdømer og de må heller ikke være beregnet til at vildlede eller chikanere andre brugere.

Kriminelle lovovertrædelser og teknisk misbrug

Brugererne må slet ikke indføre vira eller noget som helst teknologisk skadelig software på vores hjemmeside, og de må heller ikke anføre digitalt angreb på vores webside og vores servers. Disse former for misbrug er set som kriminelle lovovertrædelser og vil derfor bilve henvist til politiet. I disse sager, Alensa vil samarbejde med myndighederne og vil angive dem alle info de får brug for, til fuld retsforfølgelse under loven.

Alensa vil ikke blive holdt ansvarlig i den begivenhed, at vores hjemmeside lider skade fra ondsindet software eller digitale angreb.

Korrekt brug af rabat koder og andre kampagnekoder

Du må godt dele din Alensa discount code med alle dine venner, kolleger og din familie. Og, du må også godt dele din kode på enhver social medieplatform og hjælpe dine venners venner, eller selv fremmede. Vær opmærksom på at din bestilling skal være på mindst 150 kr for dig at kunne være med til at bruge den kredit som du har opnået med rabatkoden. Din rabatkode må kun deles på eksterne websteder, samt sociale medieplatforme, og må ikke blive delt på Alensa.dk’s kom­mentarfelter eller gennem affiliate netværker som Alensa samarbejder med. Rabatkoden er ikke beregnet til brug af den kunde, som den oprindeligt blev udstedt til. Kreditten er optjent kun når koden er delt med en tredjepart menneske og anvendt til hendes eller hans køb.

Misbrug af rabatkoder er ikke tilladt.


Tilbage til navigationsmenuen

Købsaftale

Kontrakten anses for at være indgået, når køberen bekræfter sin ordre i den ordreformular, som er tilgængelig online. Ved at bestille en ordre hos Alensa.dk, erkender køberen at hun/han har læst disse vilkår og betingelser og overholder dem. Ved at gennemføre et køb og ved at tjekke boksen på din ordre bekræfter du, at du har læst og forstået vores vilkår, at du har lovlig alder til at indgå en bindende kontrakt og har en gyldig recept for de linser, du bestiller. Du bekræfter herved, at de oplysninger du giver er gyldige, og præcis som ordineret af din læge. Du bekræfter også, at din recept er mindre end 12 måneder gammel, som påkrævet af den Danske lov. Du, kunden, giver dit samtykke til vores kontakt med din øjen plejepersonale for at bekræfte dine receptoplysninger, hvis det bliver nødvendigt. Du forstår, at det er dit ansvar at gennemgå regelmæssige øjenundersøgelser og opretholde en opdateret recept. Alensa.dk er ikke ansvarlig for eventuelle konsekvenser som følge af afvigelse fra din recept.

Købsbevis & faktura notater

Hvis køberen ikke udtrykkeligt nævner i feltet „Bemærkninger til Sælgeren“ at han kræver en udskrevet faktura og en indlægsseddel, accepterer han, at de kun vil blive leveret i elektronisk form. Fakturaer kan downloades fra brugerens personlige profil på Alensa.dk i oversigten „Mine ordrer“ efter en ordre er afsendt. Derudover, kan fakturaer altid opnås ved contacting kundeservice. Køberen har muligheden for at skelne leveringsadressen fra faktureringsa­dressen og vedhæfte en notat hvis nødvendigt, i ordreformularen. Disse detaljer indgår derefter automatisk i skatte-dokumentet.

Alensas adresse på hverken faktura vil altid være adressen af vores hovedoperatør. Den kan ikke ændres til en lokal adresse. Hver faktura vil have datoen fra dagen ordren er sendt og ikke dagen ordren er lavet. Fakturaens dato må ikke ændres af Alensa. Kunden må godt inkludere yderligere oplysninger i fakturaen, som for eksempel sin fødselsdato eller navnet til et barn – det skal gøres i feltet „Bemærkninger til Sælgeren“ når ordren er lavet. Fakturaer vil ikke blive ændret.

Alensa giver kunderne en faktura for hver ordre. Hvis kunden får brug for mere end en, eller forskellige fakturaer, hun/han skal lave flere forskellige ordrer.


Tilbage til navigationsmenuen

Betalinger og Priser

Du kan vælge mellem de forskellige betalingsmetoder for at fuldføre din ordre: 

Sikker betaling

Alle betalinger vil blive henrettet på en sikker og forsvarlig måde. Dine personlige oplysninger vil kun blive brugt til at etablere betalingen og vil ikke blive videregivet til tredjeparter.

Online betaling

Hvis du vælger at betale online med kreditkort eller debetkort, vil du blive henrettet til vores partners sikker hjemmeside, hvor du kan udfylde dine oplysninger for at gennemføre betalingen. Alle oplysninger er forsvarligt krypteret. Vær opmærksom på at denne sikker betaling link er kun tilgængelig i begrænset tid. Hvis tiden er udløbet, kan du få adgang til din ordre via din personlige konto på vores hjemmeside og forsøge at betale igen. Hvis du vil gerne betale med Paypal, vil du blive henvist til Paypals egne sikker betaling hjemmeside. Hvis Alensa skal refundere dig, dette vil ske automatisk.

Betaling via bankoverførsel

Hvis du vil gerne betale via bankoverførsel, vil du se vores konto oplysninger lige efter du har bekræftet din ordre. Denne information kan også findes i den bekræftelse e-mail du får når du placerer din ordre. Vær opmærksom på at det kan tage op til 4 dage indtil betalingen bliver bekræftet. Din ordre vil derfor blive sendt ud til dig kun efter vi har fået regnskabsafde­lingens anmeldelse om pengeoverførslen. Hvis du vil gerne få din pakke tidligere, så må du sende os en bekræftelse om din betaling udstedt af din bank, i PDF format, til vores e-mail adresse: info@alensa.dk.

Vores konto oplysninger til bankoverførsel
Att.: Alensa, s.r.o.
Bank: Citibank
IBAN: DK4351000117024008
BIC / SWIFT: CITIDKKX
bankkontonummer: 117024008
bankkode: 5100

Skriv venligst din ordre nummer i bemærkninger eller kommentar feltet. Hvis Alensa skal refundere dig, skal du give os alle de påkrævede oplysninger, så vi kan lave en returseddel.

Priser hos Alensa.dk

Alle produkt- og leveringspriser vist på webbutikken inkluderer moms. Hver reklame og rabat er gyldig så længe de kan ses på alensa.dk hjemmesiden.

Alensa bevarer retten til at justere priserne, i forbindelse med de skiftende markedsforhold, konkurrencen, producentens krav, osv. Vi prøver at vedligeholde de mindste priser i det Danske marked. Kunderne må godt spørge om en mindre pris, så længe betingelserne udgivet på Lowest Price guarantee siden er overholdt.


Tilbage til navigationsmenuen

Problemer med betalingen



Tilbage til navigationsmenuen

Leveringsomkos­tninger og bemærkninger

Betalingsmetode DHL Express GLS
Kredit- eller debetkort 59 kr 39 kr
PayPal 59 kr 39 kr
Penge Overførsel 59 kr 39 kr
   
Notater:
- Prisen på porto inkluderer moms
- Prisen er endelig, uanset hvilken betalingsmetode man vælger, og den omfatter ind pakning og forsendelse
- Leveringsomkos­tningerne har ikke noget at gøre med ordrens størrelse

Gratis fragt hos Alensa.dk

Alensa giver dig gratis fragt for ordrer over 500 kroner med GLS – hvis du vælger DHL, så bliver det kun 20 kroner.

Sommetider giver Alensa.dk dig gratis fragt tilbud. Disse tilbud og priser er tilgængelige ligesom vist på hjemmesiden, i mailkampagner eller på sociale medieplatformer, når købet er lavet. Længden og betingelserne af hver tilbud vil blive offentliggjort ved starten af tilbuddene. Disse skal respekteres for at tilbuddet kan anvendes.

Levering udenfor Danmark

Vi leverer ikke til andre lande gennem denne webbutik. Hvis du har brug for levering til et andet EU land, tryk på landets flag i den øverste venstre hjørne af vores hjemmeside og du vil blive henvist til landets webbutik.

Levering efter betaling

Alensa.dk sender pakkerne ud kun efter betalingen er gennemført. Vær opmærksom på at hvis du vælger at betale gennem bankoverførsel, leveringen kan ske på et senere tidspunkt. Hvis du vil gerne få din pakke tidligere, så må du sende os en bekræftelse om din betaling udstedt af din bank. Du kan læse mere her our payment methods page. Nogle specifike kontaktlinser attributter, på grund af deres sjældenhed, vil ikke være tilgængelige på lager ved købstidspunktet. Alensa vil reservere disse linser for kunden og bestille dem straks lige fra producenten. Betalingen trækkes ved købstidspunktet, og ikke ved leveringstidspun­ktet. Betalingen af ikke-på-lager ordrer skal ske lige med det samme for at vi kan bekræfte din bestilling af varerne.

Tilføjelse af varer

Vær opmærksom på, at på grund af det store antal af ordrer som bliver behandlet af vores lager, vi kan ikke give dig en garanti for at kunne fusionere eller ændre afsluttede ordrer. Hvis du vil gerne fusionere mere end en ordre, eller tilføje eller ændre en afsluttet ordre, venligst kontakt vores kundeservice lige med det samme og vi vil vurdere muligheden fra sag til sag. Vores kundeservice er kun tilgængelig mellem kl. 9 om morgenen og kl. 5 om aftenen. Din ordre betragtes som fuldført ved betalingstid. Hvis du vil gerne tilføje noget, skal du lave en ny ordre og ekstra, standard leveringspriser vil blive anvendte.


Tilbage til navigationsmenuen

Leveringstider

Leveringsservice Estimerede leveringstider
GLS 3–7 arbejdsdage fra forsendelse datoen
DHL 1–2 arbejdsdage fra forsendelse datoen
   
Notat:
- Hvis din ordre er lavet før middag, vil den blive afsendt den samme dag
- Hvis din ordre er lavet efter middag, vil den blive afsendt den følgende arbejdsdag
- Hvis du vælger at betale via bankoverførsel, vil forsendelsen ske arbejdsdagen efter den dag overførslen blev effektueret og verificeret af vores regningsafdeling
- Ordrerne afsendes ikke i weekender
- Estimerede leveringstider beregnes fra den dag, pakken sendes, og ikke nødvendigvis fra den dag, ordren er lavet

Pakkesporing

Kunden skal selv holde øje med leveringen af sin pakke, fordi Alensa arbejder med en stor antal af ordrer hver dag. Du vil få et forsendelsesnummer, så du kan følge med på forsendelsen online. Hvis du ikke har motaget denne kode i den e-mail som bekræfter at pakken er sendt, venligst kontakt vores kundeservice. De vil give dig nummeret på forespørgsel.

Forsendelsen af ikke-på-lager varer

Nogle varer, på grund af deres sjældenhed, vil ikke være tilgængelige på lager ved købstidspunktet. Vi vil reservere dem for dig og bestille linserne straks, lige fra producenten. Det betyder at leveringen af pakken kan tage længere tid. Forsendelsen af specifike kontaktlinser som ikke er altid på lager afhænger af vores leverandørers betingelser og kan tage mellem 2 og 4 uger.

Når du vælger og bestiller dine linser, bliver du henvist til en forventet forsendelsesdato. Dette kan ændre sig når du vælger parametrene. Kunden er forpligtet til at overvåge dette nøjagtigt når hun/han handler med os. 

Alensa non-stock products delivery times

Efter du vælger parametrene, bliver du henvist til en ny forventet forsendelsesdato, som vist ovenfor. Vær opmærksom på at ‘på lager’ betegner den generelle tilgængelighed af varen – det betyder ikke at din unikke kombination er på lager. Henvis venligst kun til den forventet forsendelsesdato afsløret ved siden af rullemenuerne for leveringsoplys­ninger vedrørende din specifikke ordre. Hver forventet leveringsforsin­kelse vil blive bekræftet, når du fortsætter til indkøbskurvens side og igen i ordrebekræftelses-e-mailen. Kunden vil få det at vide, hvis kun en del af ordren er på lager ved bestillingen, og pakken vil blive afsendt kun når alle varer er tilgængelige. Alensa har retten til at ændre tilgængeligheden og forventet forsendelsesdatoer efter ordren er lavet.

Ordrer som består af begge på-lager og ikke-på-lager varer

Efter du har valgt de korrekte parametre til enhver ønsket vare og lige før du skal betale, bedes du at være meget opmærksom på den forventede leveringstid, for hver produkt der findes i din kurv.

Alensa non-stock products delivery times basket

Ved at bekræfte og afslutte betalingen, accepterer kunden, at hele ordren først afsendes, kun når alle de bestilte produkter er på lager. Afsendelsen af ’på-lager varer’ før afsendelsen af ’ikke-på-lager varer’ må kun ske under særlige omstændigheder. Man må godt betale en ekstra leveringsgebyr (Svarende til de normale forsendelsesom­kostninger) for at få ‘på-lager’ varerne før resten af ordren.


Tilbage til navigationsmenuen

Problemer med Leveringen

DHL skal bruge din underskrift ved levering. Sørg for, at nogen vil være til stede på din leveringsadresse i åbningstider mandag til fredag. Leveringer er ikke lavet i weekenden.

Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser i leveringen medført af vores logistiske partnere eller situationer uden for vores kontrol som vejr, ferie osv. Husk, at vi fremlægger en forventet leveringsdato foreslået af vores leveringspartnere. I sjældne situationer kan nogle pakker ankomme uden for den foreslåede tidsramme. For at sikre den bedste mulige levering, bedes du angive alle dine adresseoplysninger (gadenavn, husnummer, postnummer og by) og et telefonnummer, så vores logistikpartnere kan kontakte dig, hvis det er nødvendigt. Når din ordre er afsendt, får du et spor og forsendelsesnummer, hvor du kan følge din forsendelse online. Tøv ikke med at kontakte os, hvis du bemærker eventuelle problemer med sporingen. Vores kundeserviceme­darbejdere vil håndtere dine spørgsmål hurtigt og effektivt.

Hvis en pakke ikke kan leveres, af en hvilken som helst grund, kan den være stoppet hos et lokalt postkontor eller logistikcenter for en anden forsendelse eller samling. Hvis den er uafhentet, varen bliver sendt tilbage til os eller ødelagt. Derfor er det køberens ansvar at sikre sig at pakken vil blive modtaget på den angivet adresse og at kommunikere med leveringsselskabet direkte om eventuelle forespørgsler når pakken er i transit eller lagret. Ødelagte ordrer vil ikke være refunderede eller erstattede.

Krav protokol

Hvis en pakke bliver tabt, mangler eller er leveret forkert, indleder vi et krav hos vores leveringspartner(e) på dine vegne. For at indlede kravet er to bekræftelser nødvendige: 1.) en underskrevet bekræftelse fra kunden om, at pakken ikke blev modtaget; 2.) En bekræftelse fra leveringsselskabet om, at pakken er blevet mishandlet.

Når kravet er indledt, vi vil straks refundere beløbet eller sende dig en ny ordre, med hensyn til hvad du foretrækker. Vi vil ikke refundere penge eller afsende nye ordrer så langt en pakke er stadig på vej og indtil den officielt er erklæret tabt af kureren. 

Ødelagt emballering

Kontaktlinserne og andre tilbehør er leveret i en robust beholder af en tilstrækkelig størrelse for at sikre os at varerne ikke bliver ødelagte. På den anden side, hvis en pakke bliver ødelagt under forsendelsen, man MÅ IKKE tage imod den ved levering. Du skal dog beskrive grundet til det i leveringspro­tokollen, som for eksempel “knækket boks”, “væskelæk” ovs. Venligst kontakt os straks, så vi kan hurtig adressere problemet og give dig en ny levering.


Tilbage til navigationsmenuen

Garanti og Returnering

Den 24-måneders garantiperiode begynder, når køberen modtager varen. Hvis den købte produkt, emballagen eller brugsanvisningen angiver en udløbsdato i uenighed med særlige juridiske bestemmelser, skal garantiperioden sluttes på udløbsdatoen. Vi leverer ofte kontaktlinser med en længere udløbsdato end 24 måneder. Anvendelsesdatoen er udskrevet på hvert produkt og emballage. Hvis du har spørgsmål eller du er i tvivl angående udløbsdatoer, bedes du kontakte vores kundeservice ved info@alensa.dk.

Vare bytte og returnering skal opfylde alle de følgende betingelser:


I overensstemmelse med EU's sundheds- og sikkerhedsbes­temmelser 

Bytte og retur politikken anvender til:


Kunden skal følge alle retningslinier angivet på exchange & return policy siden når hun/han vil gerne sende en vare retur.

Hver Bytte og retur tilfælde skal følge denne procedure:

Alensa er ikke ansvarlig for retur tilfælde som har ikke fulgt proceduren som er angivet her . Venligst contact vores kundeservice først via kontaktformularen på hjemmesiden eller via e-mail for at beskrive grundet til vare returnering og angive også andre vigtige informationer (ordre nummer, beskrivelse af varerne, osv.). Vores medarbejdere vil kigge på din sag for at sikre at den møder alle retur krav og vil hjælpe dig med at fortsætte videre.

Vores kundeservice medarbejdere prøver at besvare dig inden for 1–2 arbejdsdage. Når din retur eller bytteaftale er godkend, vil du få en returseddel. Venligst brug den KUN ved returneringen af din vare.

Retur processen angår de følgende 4 trin:


Venligst send uåbnede and uknækkede linserpakker (eller linsevæsker) med posten i en robust kasse, og ikke en konvolut, for at sikre at de vil ikke blive ødelagte i gennemrejsen. Tilføj en kvittering fra Alensa.dk sammen med vejledninger om din forventet handling. Hvis du har brug for nye parametre, skal du tilføje den rigtige information. Hvis du ønsker en tilbagebetaling til din bankkonto, skal du give os alt den information vi har brug for til at sende dig pengene. Hvis du har betalt online, tilbagebetalingen vi ske automatisk til din PayPal konto, eller til kortet du har brugt ved dit køb.

Returpriser

Kunden er forpligtet til at betale fragtomkostningen forbundet med vare retur. Alensa.dk betaler ikke ved retur af varer som var købt forkert eller som skal ikke bruges mere. Hvis det er dog vores egen skyld, alle bytte og retur omkostninger betales af Alensa. Vi vil sende dig nye linser uden nogen udgifter.

Retur behandlingstid

Alensa.dk vil bekræfte modtagne retur af varer og vil opdatere dig om tilstanden af din nye ordre. Vi prøver at tjekke alle returneringer inden for 30 dage. Venligst kontakt vores kundeservice hvis du synes at der er en forsinkelse.

Retur processen vil tage lidt længere når det handler om solbriller som skal være i deres uåbnet og uknækket emballage. Det er fordi autenticiteten og tilstanden af returnerede solbriller skal først være undersøgt og verificeret af vores primære lagerafdeling.

Køberen er enig med at respektere returprocessens nødvendige periode. .


Tilbage til navigationsmenuen

Klager over Varer og Betjening

Alensa.dk vil ikke tage imod klager når varen er allerede smidt ud og kan ikke være undersøgt. Venligst lad være med at smide ud varer der er mistænkt for at være defekte, og send os billeder som synlig bevis på enhver skade eller defekt. Ved reklamation, skal kunden først meddele kundeserviceaf­delingen, og de vil derefter blive koordineret om hvordan de skal fortsætte. Hvis en produkt skal returneres, skal kunden følge proceduren på vores exchange and return policy page.

Klager over TopVue varer er behandlet ifølge TopVue money back guarantee betingelserne, så længe alle vilkår er mødt.

Alensa.dk er on online virksomhed der sælger kontaktlinser og andre tilbehør, og den er ikke en øjenlæge eller professionel medicinsk enhed . Det vil sige, at det er ulovligt for os at give dig prøvelinser eller at erstatte individuelle linser. Alensa må kun handle med komplette pakker.

Defekte linser eller klager over deres kvalitet

Hvis du gerne vil klage over kvaliteten af dine linser (rødme, sløret syn, tørhed, ubehagelig følelse), kan vi sende dem til fabrikanten som vil derefter lave en grundig kvalitetstjek af varerne. Bemærk at dette kan tage op til flere måneder, inklusiv leveringstiden, mens vi venter på det finale resultat fra fabrikanten. Nogle af linserne skal afsendes til andre lande for undersøgelse, og dette kan også påvirke længden af processen. Når en fabrikationsfejl er identificeret, afsender vi dig nye linser med de samme parametre, helt gratis. Hvis der er ingen frabrikationsfejl, kan vi ikke tilbagebetale dig for varerne og heller ikke sende dig nye linser.

Hvis du vil gerne sende retur en ødelagt vare, venligst pak den ind i en robust beholder og afsend den med posten. Dette er for at forhindre skade under transport. Linser der bliver mere ødelagte under transporten, vil ikke tages imod og de vil helller ikke være refunderet eller byttet. For fabrikanten at kunne lave en fuldstændig undersøgelse, skal kunden afsende linserne og alt indpakning, inklusiv den originale kasse og alle øvrige, uåbnede blegner udskrevet sammen med varens batchnummer. Hvis du vil gerne returnere en kontaktlinse som har været uemballeret (eller brugt), der skal forhindres dens udtørring ved transport. Venligst placer linsen i en kasse med væske og luk den fast.Som hver retur sag er unik, vi anbefaler at du tager kontakt til vores kundeservice på forhånd, for at fastsætte de rigtige detaljer (hvor mange linser vil være returneret, hvis pakken var åbnet eller uåbnet, vil kassen være inkluderet, kommunikation af batchnummeret, osv.) ved info@alensa.dk. Varerne som du gerne vil sende retur skal være ledsagede af et brev som beskriver produktets fejl og den forventet resultat (linser erstatning eller tilbagebetaling). Klager og anmodninger om tilbagebetalinger eller erstatninger skal laves inden for 6 måneder fra varemodtagelsen. En kvalitetstjek kan tage op til flere måneder. Alensa kan ikke gøre noget ved det, før fabrikanten giver os den endelige rapport.

Utilfredshed ved et nyt linsemærke

Ved at bytte til en anden linsemærke, selvom det er anbefalet af en specialist, tager kunden en risiko for at denne mærke vil ikke passe til sine behov. Sælgeren er ikke ansvarlig for hvilken som helst komplikationer eller ubehag resulterede ved ikke at bære en lægeordineret linsemærke. Du skal derfor altid snakke med din læge før du vil købe nye kontaktlinser. Hver kunde kan have en anderledes oplevelse med den samme linsetype. Alensa er ikke ansvarlig for problemer angående kontaktlinser som er købt uden en anbefaling fra en optiker eller en læge, på forhånd. Kunderne forventes altid at have en recept og at købe kun linserne der er ordineret af lægen. Dette gælder også for linsevæsker, øjendråber og sprays.

De returnerede varer skal være intakte.

Utilfredshed med effekten af farvede linser

Den ultimative effekt af at bære farvede linser er meget subjektiv og kan variere pga. mange betingelser og påvirkninger. Allerførst, effekten vil være påvirket af pigmenteringen af dine øjne. For det andet, den kan være påvirket af eksterne faktorer, som lysforhold, makeup og dit valg af tøj. Derudover, typen af farvede linser (Forbedrende eller uigennemsigtige) kan give en forskellig resultat ved dækningen af din naturlige øjenfarve. Da det er umuligt at forudsige resultatet for hver person, vi giver ikke nogen tilbagebetalinger på farvede linser når man er utilfreds med udseendet. Kunden er enig, ved købet, at farvede linserne kan ikke refunderes, medmindre der er en fabrikationsfejl som er godkendt af linserfabrikanten.

Klager over hjemmesiden og dens indhold

Alensa er berettiget til at udskifte hjemmesidens indhold på ethvert tidspunkt. Vi prøver at give vores kunder de nyeste oplysninger, men vi kan ikke være ansvarlige for midlertidigt vildledt orienteringn eller fejl. Det gælder også for tekniske fejl forårsagede af onsindede angreb eller software (vira, hackere, osv.) Hvis du oplever problemer med vores hjemmeside eller dens indhold, venligst kontakt vores kundeservice, og vi vil kigge på din sag,.

Kundernes kommentarer på vores hjemmeside repræsenterer ikke Alensas meninger, synspuntker, eller stillinger, og de skal ses som subjektive. Sådanne kommentarer skal ikke forståes som anbefalinger eller retningslinjer. Alensa.dk vil prøve at redigere, rette, eller besvare hvilken som helst usand eller ukorrekt information. Problematiske eller grove brugere vil blive slettet.


Tilbage til navigationsmenuen

Alternative Konfliktløsninger

Forbrugerne har ret til at ansøge om Alternative Konfliktløsninger hvis de er ikke tilfreds med resultatet af en klage eller hvis de tror at sælgeren har misbrugt forbrugerens rettigheder. Sælgeren kan kontaktes på e-mail adressen info@alensa.dk. Hvis sælgeren afviser retsafgørelsen eller besvarer ikke på anmeldelsen indenfor 30 dage, kunden har ret til at klage til Alternative Konfliktløsninger enheden, som er juridisk bundet af EU-retten (S.I. no. 343 of 2015). Klagen kan afleveres som beskrevet i Dansk og EU-retten (S.I. no. 343 of 2015).

Forbrugeren må også lave en online klage via EU Online Konfliktløsninger platformen (ODR platformen) – https://ec.europa.eu/…in/index.cfm?… .

Betydningen af ‘forbrugere’ dækker mennesker som handler udenfor deres virksomhed, håndværk, erhverv, eller handle. Alligevel, hvis kontrakten er indgået til en formål til dels indenfor og til dels udenfor personens handle (dobbelt formål kontrakter) og handlingsformålet er så begrænset at den ikke er dominerende i den overordnede sammenhæng af forsyningen, den person skal også ses som en forbruger. Alternative Konfliktløsninger dækker procedurer for udenretligt bilæggelse af tvister vedrørende kontraktforhold som stammer fra salgskontrakter eller servicekontrakter mellem en sælger og en forbruger. Alternative Konfliktløsninger dækker kun langdistance købsaftaler. Alternative Konfliktløsninger dækker ikke tvister hvor værdien af anmeldelsen er ikke over €20. Alternative Konfliktløsninger enheden kan godt anvende et lille gebyr som forbrugeren skal betale for at lave sin klag. Dette gebyr må ikke være højere en €5, inklusiv moms.


Tilbage til navigationsmenuen

Tilbagetrækning fra kontrakten

Under EU-retten, alle har ret til at tilbagetrække sig fra en kontrakt imellem 14 dage fra leveringsdatoen. Køberen skal se på de følgende betingelser, hvis hun/han vil gerne tilbagetrække sig fra kontrakten:

Returnerede varer skal være komplette

Varerne må ikke være brugte eller ødelagte. Den originale pakning må ikke være åben. Hvis forbrugeren åbner pakken, kan varen ikke længere bruges pga. hygiejne og sikkerhedsmæssige årsager. Sådan en vare er ikke længere salgbart og den kan ikke returneres. Dette inkluderer ikke solbriller og briller rammer. Hvis du vil gerne returnere eller ombytte solbriller eller briller rammer imellem 14 dage fra leveringsdatoen, vi påkræver at du afsender den komplette vare, inklusiv brillekassen, den ydre kasse, indsatsen, rensekludene, og hverken identifikation klistermærker eller tags. Varen er beregnet som ufuldstændig hvis den ikke består af alle disse elementer og derfor, en ombytning eller returnering vil ikke ske. Tak for din forståelse og overholdelse.

Påkrævet dokumentation

Venligst vedhæft kvitteringen som du har fået fra Alensa.dk, dens kopi eller din ordre nummer. Glem ikke at inkludere din kontonummer, hvis det bliver nødvendigt.

Varerne skal returneres i den originale tilstand

Venligst afsend de returnerede varer i en robust papkasse, i stedet for en konvolut (selvom den er anti-chok). Hvis forsendelsen bliver ødelagt i transporten, er vi ikke forpligtet til at acceptere den. Hvis man vil tilbagetrækkes fra kontrakten, og hvis kunden betragter de ovenstående pligter, vil hun/han tilbagebetales inklsiv de original fragtomkostninger. Køberen skal kun betale returomkostnin­gerne. Tilbagebetalingen til kunden vil ske inden for 2–10 dage fra modtagelsen af de salgbare varer.

Priser og forløb af returneringer

Hvis alle de nødvendige forhold er mødt, vil køberen få en fuld tilbagebetaling. Returforsendel­sesomkostninger­ne er kundens ansvar. Alle returneringer skal behandles som beskrevet på vores exchange and return policy page.


Tilbage til navigationsmenuen

Privat Politik

Virksomheden Alensa, operatøren af Alensa.dk webbutikken, indsamler kun de nødvendige kontaktoplysninger til forsendelse og kontakt med kunderne: specielt, kundens fornavn og efternavn, adresse, telefonnummer og e-mail. Køberen giver samtykke til at disse detaljer må bruges af sælgeren til de ovenstående formål. Gennem bestilingspro­cessen, og ved at være enig med vores Vilkår & Betingelser, giver kunden samtykke til at vi må godt etablere hende/ham en kundekonto automatisk og at hun/han vil automatisk registreres for at få beskeder om ordretilstand og markedsføring initiativer. Denne information vil ikke være afsløret til tredjeparter, borset fra leveringsfirmaer.

Cookies

Vi bruger cookies for at forbedre vores hjemmeside og din indkøbsoplevelse. Disse cookies bærer information som er afsendt til din computer eller mobil, og de kan ikke læse dine personlige oplysninger. Ved at tillade os at bruge cookies, giver du adgang til at vi kan identificere din enhed, og ikke dig som individuel bruger.

Vi bruger 3 forskellige cookies for at forbedre din online indkøbsoplevelse:

(1) Midlertidige cookies sporer dine besøg hos vores hjemmeside for at analysere forskellige brugsmønstre. De giver os adgang til at få materiale for at optimere vores hjemmeside ved at individualisere og forbedre forbrug strukturen. Disse cookies bliver automatisk slettet efter du forlader siden.
(2) Permanente cookies bliver på din computer for en længere periode for at aktivere individualiseringen og registreringsser­vices til dine næste besøg. Disse cookies bliver automatisk slettet efter en længere periode og de kan også altid slettes af brugeren selv.
(3) Tredjeparter cookies bruges af vores partnere og giver os information omkring dine interesser i nogle varer og websider. De gemmer ikke nogen personlige oplysninger men i steder for, informationen er opbevaret under usynlige aliasser. Disse cookies er gemmet på din computer og bliver automatisk slettede efter en længere periode.

Cookies er accepterede af de meste browsere pga. standardindsti­llinger og du kan personligt tillade/nægte dem hos dine sikkerhedsindsti­llinger. Vær opmærksom på at ved at nægte cookies, nogle gange kan man ikke få fuld adgang til nogle dele af vores webside.

Vi vil gerne understrege at cookies-gemte oplysningerne vil ikke være forbundet til dine personlige data, medmindre vi spørger dig om at have lov til det. (for eksempel, at gemme din adresse så vi kan afsende varen).

Ved at bruge vores hjemmeside, er du herved enig med at vi må godt fortsætte med at bruge cookies for at forbedre din oplevelse. Hvis du er ikke glad med vores cookie politik, kan du enten stoppe med at besøge siden, slette disse cookies, eller bruge din browsers anonyme omgivelser for at fortsætte dit besøg på vores webside.


Tilbage til navigationsmenuen