Tak for dit besøg hos Alensa.dk. Alensa.dk er en del af Alensa-netværket
og leverer originale kontaktlinser af høj kvalitet og lignende produkter i hele
Europa. Denne side indeholder alle retningslinjer, betingelser og
vilkår, som du, forbrugeren, køberen og brugeren af Alensa.dk's webbutik
accepterer, når du bruger vores hjemmeside og når du handler her.
Når du bekræfter et køb på Alensa.dk vil du se et afkrydsningsfelt, som
angiver, at du har læst og forstået disse vilkår og betingelser, og at du
derfor accepterer dem. Flere oplysninger eller yderligere forklaringer findes
på forskellige informative sider hos Alensa.dk. Vi forbeholder os retten til at
henvise dig til yderligere informationer som kan findes på disse sider og
antager at kunden har læst og forstået dem.
Navigation
- Indledende
bestemmelser
- Registrering og drift af vores
webbutik
- Brug af vores hjemmeside og tilbud
- Købsaftaler og fakturering
- Betalinger og priser
- Problemer med
betaling
- Leveringspriser og andre
leveringsbemærkninger
- Leveringstider og
information om levering af varer som ikke er på lager
- Problemer med levering
- Garanti,
bytte og retur
- Klager over varer og
tjenesteydelser
- Alternative
konfliktløsninger
- Tilbagetrækning fra
kontrakten
- Privatpolitik
- PriceRunner Købsgaranti
Indledende bestemmelser
Disse Vilkår & Betingelser
gælder ved køb hos webbutikken Alensa.dk.
Disse Vilkår &
Betingelser definerer og specificerer kontraktforholdet mellem køberen og
sælgeren. Alle kontraktmæssige forhold er underlagt lovgivningen for Tjekkiet.
Hvis kontraktpartiet er en forbruger, er alle forhold, der ikke er reguleret
hermed, omfattet af den tjekkiske borgerlige lov (Act No. 89/2012 Coll.) og
forbrugerbeskyttelsesloven (Act No. 634/1992 Coll.). Hvis den del, der indgår
kontrakten, er en virksomhed, er alle forhold, der ikke er defineret her,
omfattet af den tjekkiske handelslov (Act No. 513/1991 Coll.), alt som rettet.
Sælgeren har retten til at annullere ordrer som
består af mere end 10 stk. og tilbagebetale pengene til kunden.
Vilkår og betingelser gælder ikke i tilfælde, hvor køberen er en juridisk
person eller en person, der handler inden for rammerne af sit erhverv eller sit
eget fag, når han bestiller varer. Varer købt på Alensa.dk er ikke beregnet
til genforhandling. Sælgeren udsteder ikke fakturaer uden moms. Køberen må
kun købe en mængde varer, der svarer til et normalt behov.
Hvis køberen
bestiller eller køber en mængde varer, som sælgeren, baseret på
tilgængelige oplysninger, vurderer som beregnet til genforhandling, forbeholder
sælgeren sig retten til at annullere ordren. Hvis der allerede er indgået en
købsaftale, har sælgeren ret til at trække sig tilbage fra købsaftalen. I
dette tilfælde vil køberen og sælgeren gensidigt refundere alle gennemførte
transaktioner.
Registrering og Drift af
Alensa.dk
Alle produkter og tjenester er leveret af den primære
operatør i Alensa netværket. Vores logistikcenter findes i Tjekkiet. Vores
hjemmeside Alensa.dk drives af Alensa s.r.o., som er registreret ved følgende
adresse:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha
9
CVR nummer: CZ27179681
Varemærket Alensa, samt alt
indhold på hjemmesiden og Alensas udgivne reklamemateriale er intellektuel
ejendomsret til Alensa-netværksforetagendet og er beskyttet af ophavsretlige
love.
Brug af vores hjemmeside og tilbud
Kunden
kan bruge vores hjemmeside som gæst eller registreret bruger. Kunden er
forpligtet til at bruge vores hjemmeside ansvarligt og korrekt, og overholde
vores vilkår og betingelser. Hvis der er tale om misbrug, kan Alensa forbyde
brugeren midlertidigt eller permanent at bruge vores hjemmeside og tjenester.
Korrekt brug af vores hjemmeside
Alensa.dk tillader kun kunden
at bruge vores hjemmeside til lovlige formål:
- Lokal, national, og
international lov må ikke brydes - Skade, svig og uautoriseret reklame i enhver
form er forbudt - Seksuelt eksplicit indhold eller indhold, der er hadsk,
voldeligt, diskriminerende, chikanerende, osv. er forbudt - Anvendelse af falsk
identitet er forbudt
Brugerne må godt tilføje kommentarer på
vores hjemmeside. Kommentarerne må ikke være skadelige for vores eller andres
omdømmer og de må heller ikke være beregnet til at vildlede eller chikanere
andre brugere.
Kriminelle lovovertrædelser og teknisk misbrug
Brugerne må ikke indføre vira eller noget som helst teknologisk skadelig
software på vores hjemmeside, og de må heller ikke udføre digitalt angreb på
vores webside og vores servere. Disse former for misbrug er set som kriminelle
lovovertrædelser og vil derfor bilve anmeldt til politiet. I sådanne
tilfælde, vil Alensa samarbejde med myndighederne og vil angive alle
informationer de får brug for, til fuld retsforfølgelse under loven.
Alensa vil ikke blive holdt ansvarlig i tilfælde af, at vores
hjemmeside lider skade fra ondsindet software eller digitale angreb.
Korrekt brug af rabatkoder og andre kampagnekoder
Vores
henvisningsprogram (forhandler rabatkode system) er ikke længere tilgængeligt,
da det blev afsluttet d. 31.12.2018. Overskydende kredit forbundet med dette
program vil være gyldigt indtil det er taget i brug.
For at forhindre
misbrug kan kun én rabatkode aktiveres på ethvert givet tidspunkt. Rabatter
kan ikke kombineres. For at kontrollere, hvilken kode du i øjeblikket har
aktiveret eller for at erstatte en aktiv kode med en anden rabatkode, skal du
blot gå videre til feltet "Kupon/rabatkode" i din indkøbskurv.
Varer
der er i tilbud, er ikke berettiget til yderligere rabatter. Et nedsat produkts
pris er streget ud og erstattet af en nedsat pris. Det er ikke muligt at anvende
rabatkoder eller yderligere rabatter på denne slags produkter.
Kredit
(bonuspenge, der kan bruges til ordrer fra vores butik) vil blive tilføjet til
din brugerkonto og vil automatisk blive trukket fra din næste ordre, der
opfylder det krævede minimumsbeløb. Kredit kan ikke omdannes til en
tilbagebetaling af penge.
Købsaftale
Baseret
på Købers registrering på Hjemmesiden, kan Køber få adgang til sin
brugergrænseflade. Fra hans/hendes brugergrænseflade kan Køber bestille
varer. Det er ikke muligt at foretage et køb uden at oprette en brugerkonto
(registrering).
Kontrakten anses for at være indgået, når køberen
bekræfter sin ordre i den ordreformular, som er tilgængelig online. Ved at
bestille en ordre hos Alensa.dk, erkender køberen at vedkommende har læst
disse vilkår og betingelser og overholder dem. Ved at gennemføre et køb og
ved at tjekke boksen af på din ordre bekræfter du at du har læst og forstået
vores vilkår, at du har lovlig alder til at indgå en bindende kontrakt og har
en gyldig recept for de linser du bestiller. Du bekræfter herved, at de
oplysninger du giver er gyldige, og præcis som ordineret af din optiker. Du
bekræfter også, at din recept er mindre end 12 måneder gammel, som påkrævet
af den Danske lov. Du, kunden, giver dit samtykke til vores kontakt med din
øjenspecialist for at bekræfte dine receptoplysninger, hvis det bliver
nødvendigt. Du forstår, at det er dit ansvar at gennemgå regelmæssige
øjenundersøgelser og opretholde en opdateret recept. Alensa.dk er ikke
ansvarlig for eventuelle konsekvenser som følge af afvigelse fra din recept.
Købsbevis & faktura notater
Hvis køberen ikke udtrykkeligt
nævner i feltet "Bemærkninger til Sælgeren" at han kræver en udskrevet
faktura og en indlægsseddel, accepterer han, at de kun vil blive leveret i
elektronisk form. Fakturaer kan downloades fra brugerens personlige profil på
Alensa.dk i oversigten "Mine ordrer" efter en ordre er afsendt. Derudover kan
fakturaer altid opnås ved at kontakte vores
kundeservice. Køberen har muligheden for at skelne leveringsadressen fra
faktureringsadressen og vedhæfte en notat hvis nødvendigt, i
ordreformularen. Disse detaljer indgår derefter automatisk i skatte-dokumentet.
Alensas adresse på fakturaer vil altid være adressen på vores
hovedoperatør. Den kan ikke ændres til en lokal adresse. Hver faktura vil have
datoen for dagen ordren er sendt og ikke dagen ordren er lavet. Fakturaens dato
må ikke ændres af Alensa. Kunden må godt inkludere yderligere oplysninger i
fakturaen, som for eksempel sin fødselsdato eller navnet til et barn – det
skal gøres i feltet "Bemærkninger til Sælgeren" når ordren er lavet.
Fakturaer vil ikke blive ændret.
Alensa giver kunderne en
faktura per ordre. Hvis kunden får brug for flere eller forskellige
fakturaer, skal vedkommende oprette flere forskellige ordrer på vores
hjemmeside.
Gavekortet (i det følgende benævnt "Voucher") udstedt af
Sælger er værd det beløb, der er angivet på værdibeviset. Værdibeviset er
i elektronisk form i PDF-format, som Køber vil modtage på e-mail efter
betaling er krediteret Sælgers konto. Hver voucher har en unik kode, er
tidsbegrænset og kan kun indløses i alensa.dk e-shoppen. Værdibeviset kan
ikke ombyttes til penge. En ubrugt voucher kan ikke ombyttes til en anden eller
kompenseres på anden måde. I tilfælde af annullering, krav eller fortrydelse
af købskontrakten af en ordre betalt af voucheren, refunderes beløbet
betalt af voucheren i form af en kreditering til kundekontoen hos den køber,
der har indløst voucheren.
Advarsel:
Værdibeviset kan kun
betales ved kontantfri transaktion.
Værdibeviset kan ikke betales med
efterkrav eller kundekredit.
Betalinger og
priser
Du kan vælge mellem disse forskellige betalingsmetoder for at
fuldføre din ordre:
- Bankoverførsel: Konto oplysningerne vil blive
vist efter din ordrebekræftelse
- Kreditkort: Mastercard, Maestro, Visa,
Visa Electron, Visa Dankort
- PayPal
- Betaling med gavekort
- Klarna
Sikker betaling
Alle betalinger vil blive
udført på en sikker og forsvarlig måde. Dine personlige oplysninger vil kun
blive brugt til at etablere betalingen og vil ikke blive videregivet til en
tredjepart.
Online betaling
Hvis du vælger at betale online med
kreditkort eller debitkort, vil du blive videreført til vores partners sikre
hjemmeside, hvor du kan udfylde dine oplysninger, for at gennemføre betalingen.
Alle oplysninger er forsvarligt krypterede. Vær opmærksom på at dette sikre
betalingslink kun er tilgængelig i begrænset tid. Hvis tiden er udløbet, kan
du få adgang til din ordre via din personlige konto på vores hjemmeside og
forsøge at betale igen. Hvis du gerne vil betale med Paypal, vil du blive
henvist til Paypals sikre betalingsside. Hvis Alensa skal refundere dig, vil
dette ske automatisk.
Betaling via bankoverførsel
Hvis du vil
gerne betale via bankoverførsel, vil du se vores konto oplysninger lige efter
du har bekræftet din ordre. Denne information kan også findes i den
bekræftelsesmail du får, når du har placeret din ordre. Vær opmærksom på
at det kan tage op til 4 dage indtil betalingen bliver verificeret. Din ordre
vil derfor først blive sendt ud til dig når vi har fået
regnskabsafdelingens bekræftelse om pengeoverførslen. Hvis du vil gerne få
din pakke tidligere, kan du sende os en bekræftelse om din betaling udstedt af
din bank, i PDF format, til vores e-mail adresse: info@alensa.dk.
Vores kontooplysninger til bankoverførsel
Att.: Alensa,
s.r.o.
Bank: Citibank
IBAN: DK4351000117024008
BIC / SWIFT:
CITIDKKX
bankkontonummer: 117024008
bankkode: 5100
Skriv venligst dit ordrenummer under bemærkninger eller i
kommentarfeltet. Hvis Alensa skal refundere dig, skal du give os
alle de påkrævede oplysninger, så vi kan lave en returseddel.
Betaling med gavekort
Betaling med gavekort er kun muligt med en
voucher købt i alensa.dk e-shop. Hver voucher har en unik kode og er begrænset
i tid. Når køberen vælger at betale med voucher, skal køber indtaste den
unikke kode fra voucheren i feltet "Rabatkode" i sektionen "Kurv" ved afgivelse
af ordren. Kuponen kan kun indløses ved et engangskøb, i dets fulde beløb.
Hvis værdien af købet overstiger værdien af værdibeviset,
betaler køber kun forskellen. Betaling af saldoen er underlagt vilkår og
betingelser for transaktionen, se Betalingsmuligheder. Kuponen kan bruges til
at betale for alle varer eller tjenester, der tilbydes af e-shoppen.
I
tilfælde af manglende accept af en forsendelse betalt af Voucher, returneres
forsendelsen til Sælger. Sælger vil annullere Købers ordre og købesummen
refunderes. I dette tilfælde tilbageføres værdibeviset til Købers kundekonto
i form af en kredit. Hvis købet er betalt med en voucher og midler (top-up),
kan køber beslutte, i hvilken form de ønsker at returnere top-up (til købers
bankkonto eller også som kredit til kundekonto).
Klarna
Klarna
er en betalingstjeneste, der muliggør elektroniske betalinger på internettet.
For at betale for varer med denne betalingsmetode skal du have Klarna-appen
installeret.
Køber Hvis køberen vælger denne betalingsmetode,
administrerer han/hun sin betaling for varerne i Klarna-applikationen.
Priser hos Alensa.dk
Alle produkt- og leveringspriser vist på
webbutikken inkluderer moms. Hver reklame og rabat er gyldig så længe de kan
ses på alensa.dk hjemmesiden. Operatøren forbeholder sig ret til at rette
prisen på varer inden afsendelse, hvis det konstateres, at varen blev tilbudt
til en forkert pris. I så fald skal kunden informeres om den korrekte pris, og
kunden skal acceptere prisjusteringen. Hvis kunden ikke accepterer
prisjusteringen, vil der ikke blive indgået en købsaftale, og ordren vil blive
annulleret af operatøren.
Alensa bevarer retten til at justere
priserne, eksempevis i forbindelse med de skiftende markedsforhold, konkurrence,
producentens krav, osv. Vi prøver at vedligeholde de mindste priser på det
Danske marked. Kunderne må godt anmode om en lavere pris, så længe
betingelserne beskrevet på Laveste Pris garanti
siden er overholdt.
Problemer med betalingen
- Du skal først tjekke med din bank eller din Paypal konto for at se
hvorvidt betalingen er gået igennem, og for at kunne rette eventuelle tekniske
fejl vedr. din betaling.
- Hvis din betaling er succesfuld men ikke
bliver vist i vores system som betalt, venligst kontakt os her: info@alensa.dk og vi skal nok
validere den med vores regningsafdeling.
- Hvis der er problemer med
betalingssiden, prøv at logge ind på din alensa.dk konto fra en anden browser
eller enhed.
Leveringsomkostninger og
bemærkninger
Kredit- eller
debitkort
29 kr
Kredit- eller
debitkort
39 kr
Kredit- eller
debitkort
89 kr
Færøerne, Grønland og fjerntliggende områder
Kredit- eller debitkort
89
kr
Kredit- eller
debitkort
Gratis
Kredit- eller
debitkort
Gratis
Kredit- eller
debitkort
Gratis
Notater:
- Prisen på
porto er inklusiv moms
- Prisen er fastsat, uanset hvilken
betalingsmetode man vælger, og omfatter indpakning og forsendelse
- Leveringsomkostningerne er uafhængig af ordrens størrelse
Gratis fragt hos Alensa.dk
Alensa giver gratis fragt på
alle kontaktlinser, briller og solbriller!
Alle andre produkter
kan få gratis levering, hvis den samlede pris overtræder 499 kr.
Gratis
levering gælder kun for vores almindelige levering, såsom DAO365 og GLS, IKKE
for ekspreslevering som DHL.
Sommetider giver Alensa.dk dig
tilbud gratis fragt. Disse tilbud og priser er tilgængelige som vist på
hjemmesiden, i mailkampagner eller på sociale medieplatformer, når købet er
lavet. Længden og betingelserne af hver tilbud vil blive offentliggjort ved
starten af tilbuddet. Disse skal respekteres for at tilbuddet kan anvendes.
Levering udenfor Danmark
Vi leverer ikke til andre lande gennem
denne webbutik. Hvis du har brug for levering til et andet EU land, bør du
besøge vores hjemmeside for det pågældende land: www.alensa.eu.
Levering efter
betaling
Alensa.dk sender først pakkerne ud efter betalingen er
gennemført. Vær opmærksom på, at hvis du vælger at betale via
bankoverførsel, kan leveringen ske på et senere tidspunkt. Hvis du vil gerne
få din pakke tidligere, så må du sende os en bekræftelse om din betaling
udstedt af din bank. Du kan læse mere om dine muligheder for betaling her. Nogle
specifike kontaktlinse-parametre vil, på grund af deres sjældenhed, ikke være
tilgængelige på lager på købstidspunktet. Alensa vil reservere disse linser
for kunden og bestille dem straks direkte fra producenten. Betalingen trækkes
ved købstidspunktet, og ikke ved leveringstidspunktet. Betalingen af
ikke-på-lager ordrer skal ske med det samme, ellers kan vi ikke bekræfte din
bestilling af varerne.
Ekstra service: pakkeforsikring
For et ekstra gebyr har du mulighed for at forsikre din pakke. Denne forsikring
dækker pakker i tilfælde af, at de går tabt eller beskadiges under transit.
Dette betyder, at så snart vi bekræfter, at din pakke er tabt eller beskadiget
på nogen måde, sender vi straks en ny pakke, der indeholder de samme varer,
uden behov for først at initiere den lange protokol, der er beskrevet nedenfor.
Hvis din ordre indeholder specielle skræddersyede varer såsom brugerdefinerede
briller eller unikke linskombinationer, skal du huske på, at det tager ekstra
tid at forberede dem.
Tilføjelse af varer
Vær opmærksom på, at på grund
af det store antal ordrer som bliver behandlet af vores lager, kan vi ikke give
dig en garanti for at kunne fusionere eller ændre afsluttede ordrer.
Hvis du gerne vil fusionere mere end en ordre, eller tilføje eller ændre en
afsluttet ordre, venligst kontakt vores kundeservice lige med det samme og vi
vil vurdere muligheden fra sag til sag. Vores kundeservice er kun tilgængelig
mellem kl. 9 om morgenen og kl. 5 om aftenen. Din ordre betragtes som fuldført
ved betalingstid. Hvis du vil gerne tilføje noget, skal du lave en ny ordre,
standard leveringspriser vil blive anvendte.
Tilbage til
navigationsmenuen
Leveringstider
Leveringsservice
Estimerede leveringstider
DAO365 2–4 arbejdsdage fra
forsendelsesdatoen
GLS
2–4 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen
DHL 1–2 arbejdsdage fra
forsendelsesdatoen
Færøerne, Grønland og
fjerntliggende områder 3–5 arbejdsdage fra
forsendelsesdatoen
Budbee
2–3 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen
UPS Express 1–2 arbejdsdage fra
forsendelsesdatoen
FedEx
1–2 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen
Notat:
- Hvis din ordre er lavet før
middag, vil den blive afsendt den samme dag
- Hvis din ordre er lavet
efter middag, vil den blive afsendt den følgende arbejdsdag
- Hvis du
vælger at betale via bankoverførsel, vil forsendelsen ske arbejdsdagen efter
den dag overførslen blev effektueret og verificeret af vores regnskabsafdeling
- Ordrer afsendes ikke i weekender
- Estimerede leveringstider
beregnes fra den dag pakken sendes, og ikke nødvendigvis fra den dag ordren er
placeret
Pakkesporing
Kunden skal selv holde øje med leveringen af sin pakke, da Alensa
arbejder med en stor antal af ordrer hver dag.
Log ind på din
Alensa profil og gå til din Order Oversigt hvor du vil finde dit
Forsendelsesnummer.
Klik på Forsendelsesnummer og du vil blive
videreført til DAO365 eller DHL hjemmesiden, hvor du kan se hvor din pakke
befinder sig lige nu.
Forsendelsen af ikke-på-lager varer
Nogle
varer vil, på grund af deres sjældenhed, ikke være på lager på
købstidspunktet. Vi vil reservere varerne for dig og bestille linserne straks,
direkte fra producenten. Det betyder at leveringen af pakken kan tage længere
tid. Forsendelsen af specifikke kontaktlinser som ikke altid er på lager
afhænger af vores leverandørers betingelser og kan tage mellem 1 og 8 uger.
Når du vælger at bestille dine linser, vil du blive vist en forventet
forsendelsesdato. Dette kan ændre sig når du vælger parametrene.
Kunden er forpligtet til at overvåge dette nøjagtigt når vedkommende
handler med os.
Efter du har valgt
parametrene, vil du blive fremvist en ny forventet forsendelsesdato, som vist
ovenfor. Vær opmærksom på at ‘på lager’ betegner den generelle
tilgængelighed af varen – det betyder ikke at din unikke kombination er på
lager. Henvis venligst kun til den forventet forsendelsesdato
afsløret ved siden af rullemenuerne for leveringsoplysninger vedrørende din
specifikke ordre. Hver forventet leveringsforsinkelse vil blive bekræftet,
når du fortsætter til indkøbskurvens side og igen i
ordrebekræftelsesmailen. Kunden vil få det at vide, hvis kun en del af
ordren er på lager ved bestillingen, og pakken vil først blive afsendt når
alle varer er tilgængelige. Alensa har ret til at ændre tilgængeligheden og
forventet forsendelsesdatoer efter ordren er lavet.
Ordrer som består
af både på-lager og ikke-på-lager varer
Efter du har valgt de
korrekte parametre til alle ønskede varer, og lige før du skal betale, bedes
du at være meget opmærksom på den forventede leveringstid, for de enkelte
produkter i din kurv.
Det kan ske, at producenten oplever driftsmæssige
vanskeligheder, og at levering til vores lager ikke er helt dækket.
Leveringstiden afhænger altid direkte af vores leverandørers betingelser og
kan tage flere uger. Ikke-lagerførte varer inkluderer også bestilte
kontaktlinser, linser med meget usædvanlige dioptriske parametre osv., som vi
ikke har fysisk på lager. Angivelsen af afsendelsestidspunktet er vejledende
og baseret på data fra den seneste periode. Denne oplysning angiver det
forventede forsendelsestidspunkt fra vores lager og er en del af tabellen,
hvor Køberen angiver dioptriske parametre.
Eksempel på oplysninger
om afsendelse af varer:
Ved at bekræfte og afslutte betalingen, accepterer kunden,
at hele ordren først afsendes, når alle de bestilte produkter er på lager.
Afsendelsen af ’på-lager varer’ før afsendelsen af
’ikke-på-lager varer’ må kun ske under særlige omstændigheder. Man kan
godt betale et ekstra leveringsgebyr (Svarende til de normale
forsendelsesomkostninger) for at få ‘på-lager’ varerne før resten af
ordren.
Problemer med Leveringen
DHL
skal bruge din underskrift ved levering. Sørg for, at nogen vil være
til stede på din leveringsadresse i åbningstiden mandag til fredag. Leveringer
bliver ikke foretaget i weekenden.
Vi er ikke ansvarlige for
forsinkelser af leveringen medført af vores logistiske partnere eller
situationer uden for vores kontrol såsom vejr, helligdage osv. Husk at vi
fremlægger en forventet leveringsdato foreslået af vores leveringspartnere. I
sjældne situationer kan nogle pakker ankomme uden for den givne tidsramme. For
at sikre den bedste mulige levering, bedes du angive alle dine
adresseoplysninger (gadenavn, husnummer, postnummer og by) og et telefonnummer,
så vores logistikpartnere kan kontakte dig, hvis det er nødvendigt. Når din
ordre er afsendt, får du et sporings- og forsendelsesnummer, hvor du kan følge
din forsendelse online. Tøv ikke med at kontakte os, hvis du bemærker
eventuelle problemer med sporingen. Vores kundeservicemedarbejdere vil
håndtere dine spørgsmål hurtigt og effektivt.
Hvis en pakke ikke kan
leveres, af en hvilken som helst grund, vil den blive opbevaret hos en lokal
pakkeshop eller logistikcenter for en anden forsendelse eller samling. Hvis den
er uafhentet, vil varen blive sendt tilbage til os eller destrueret. Det er
derfor køberens ansvar at sikre sig at pakken vil blive modtaget på den
angivne adresse og at kommunikere direkte med leveringsselskabet om eventuelle
forespørgsler når pakken er i transit eller under opbevaring. Destruerede
ordrer vil ikke være refunderede eller erstattede.
Krav
protokol
Hvis en pakke bliver tabt, mangler eller er leveret forkert,
indleder vi et erstatningskrav hos vores leveringspartner(e) på dine vegne. For
at indlede kravet er to bekræftelser nødvendige: 1.) en underskrevet
bekræftelse fra kunden om, at pakken ikke blev modtaget; 2.) En bekræftelse
fra leveringsselskabet om, at pakken er blevet forkert behandlet.
Når
erstatningskravet er indledt, vil vi straks refundere beløbet eller sende dig
en ny ordre, hvad end du foretrækker. Vi vil ikke refundere penge
eller afsende nye ordrer så længe pakken stadig er på vej og indtil den
officielt er erklæret tabt af leveringsfirmaet. Men hvis du har købt vores
pakkeforsikring, kan vi straks sende en ny pakke, og du behøver ikke vente,
indtil din anmodning er behandlet.
Ødelagt
emballering
Kontaktlinserne og andet tilbehør er leveret i en robust
beholder af en tilstrækkelig størrelse for at sikre at varerne ikke bliver
ødelagte. Der kan dog ske uheld og, hvis en pakke bliver ødelagt
under forsendelsen, SKAL DU IKKE tage imod den ved levering . Du skal
dog beskrive grundet til det i leveringsprotokollen, som for eksempel
“knækket boks”, “væskelæk” osv. Venligst kontakt os straks, så vi
hurtigt kan adressere problemet og give dig en ny levering.
Garanti og Returnering
Den 12-måneders
garantiperiode begynder, når køberen modtager varen. Hvis den købte produkt,
emballagen eller brugsanvisningen angiver en udløbsdato i uoverensstemmelse med
særlige juridiske bestemmelser, skal garantiperioden udløbe på udløbsdatoen.
Vi leverer ofte kontaktlinser med en længere udløbsdato end 24 måneder.
Anvendelsesdatoen er udskrevet på hvert produkt og emballage. Hvis du har
spørgsmål eller du er i tvivl angående udløbsdatoer, bedes du kontakte vores
kundeservice på info@alensa.dk.
Ombytning og returnering skal opfylde alle følgende
betingelser:
- Pakker med kontaktlinser skal være uåbnede,
ubeskadigede og i en gensalgbar tilstand *
- De komplette varer skal
returneres uden manglende komponenter.
- Retur af briller og solbriller
er angivet nedenfor.
- Produkter, der returneres i annulleringsperiode
(inden for 30 dage efter modtagelse), refunderes fuldt ud.
- Retur af
uåbnede varer, efter den 30-dages fortrydelsesperiode er afsluttet, vil blive
vurderet afhængigt af produktets garanti og udløbsdato (som tidligere nævnt
skal produktet kunne videresælges). Produkterne skal dog returneres til
Alensa.dk ikke længere end 365 dage fra den oprindelige købsdato.
-
Hvis Alensa har lavet en fejl og sendt de forkerte produkter, skal du rapportere
dette til kundeservice inden for 30 dage efter modtagelse af varerne.
- Produkterne skal være købt på Alensa.dk inden for et år fra den
oprindelige købsdato.
I overensstemmelse med EU's sundheds- og
sikkerhedsbestemmelser
Bytte- og returpolitikken anvendes
til:
- Ombytning af linser vedrørende forskellige parametre
- Erstatning til en anden vare (Kunden skal købe den nye vare enkeltvist
og vil få pengene tilbage for det gamle produkt når pakken er kommet retur til
os.)
- TopVue og Gelone
pengene-tilbage garanti
- Varer som bliver sendt til
kvalitetstjek
Kunden skal følge alle retningslinjer angivet i
Vilkår og betingelser når vedkommende vil sende en vare retur.
Returnering af solbriller og briller med styrke:
Varerne må
ikke være brugt eller beskadiget. Den originale indpakning må ikke være
destrueret. Hvis du vil bytte eller have pengene tilbage på dine solbriller
inden for 30 dage fra kvitteringsdatoen, kræver vi at det fulde produkt
returneres, hvilket inkluderer etui, den ydre æske, alting inde i æsken,
eventuelle pudseklude, og ethvert produktklistermærke og andre mærker. Med
andre ord skal produktet være i nøjagtig samme stand som da det blev købt.
Produktet anses som værende ufuldstændigt hvis der mangler noget af det
førnævnte tilbehør. I tilfælde af manglende eller beskadiget tilbehør, er
returnering ikke muligt. Tak for din forståelse og efterlevelse.
Briller med styrke er produceret baseret på specifikke individuelle behov og er
derfor ikke berettiget til returnering. Kun stellet kan kvalificeres som en
mulig refundering. Denne betingelse gælder fra det øjeblik, briller er
afsluttet uanset forsendelsesstatus.
Returpriser
Kunden er forpligtet til at betale
fragtomkostningen forbundet med vare retur. Køberen kan drage fordel
af gratis returnering. Dette er kun muligt, når du opretter en onlineanmodning
fra kundekontoen. Du kan finde klare instruktioner HER.
Retur behandlingstid
Alensa.dk vil bekræfte modtagne retur af
varer og vil opdatere dig om tilstanden af din nye ordre. Vi prøver at tjekke
alle returneringer inden for 30 dage. Venligst kontakt vores kundeservice hvis
du synes at der er en forsinkelse.
Retur processen vil tage lidt
længere når det handler om solbriller som skal være i deres
uåbnet og uknækket emballage. Det er fordi autenticiteten og tilstanden af
returnerede solbriller skal først være undersøgt og verificeret af vores
primære lagerafdeling.
Køberen er enig med at respektere
returprocessens nødvendige periode. .
Klager
over Varer og Betjening
Klager over at have modtaget det
forkerte produkt kan kun fremsættes inden for 30 dage efter leveringsdatoen for
det pågældende produkt . Klager, der fremsættes senere end 30 dage
efter modtagelse af produktet, accepteres ikke længere. Vi anbefaler dig derfor
altid at kontrollere dit produkt straks efter modtagelse og kontakte os hurtigst
muligt, hvis der er sket en fejl.
Alensa.dk vil ikke tage imod klager
hvis varen er smidt ud og ikke kan undersøges. Venligst lad være med at smide
varer ud, der er mistænkt for at være defekte, og send os billeder som synligt
bevis på enhver skade eller defekt. Ved reklamation skal kunden først kontakte
kundeserviceafdelingen, og vil derefter blive informeret om hvordan sagen skal
fortsætte. Hvis en produkt skal returneres, skal kunden følge proceduren i
vores Vilkår og betingelser
Klager over TopVue og Gelone varer er
behandlet under Tpengene-tilbage
garanti, så længe alle vilkår er mødt.
Alensa.dk er on
online virksomhed der sælger kontaktlinser og andet tilbehør, og er ikke
øjenlæge eller en professionel medicinsk enhed . Det vil sige, at
det er ulovligt for os at give dig prøvelinser eller at erstatte individuelle
linser. Alensa må kun handle med komplette pakker.
Hvordan returnerer
jeg en vare?
1.Køberen opretter en ny returnering på sin
kundekonto under afsnittet “Returneringer” eller via retursiden.
2. Når køberen trykker på knappen “Opret en ny returnering”, vises
en side med alle ordrer. Her vælger køberen den relevante ordre og det
produkt, som skal returneres, og klikker på knappen “Opret en
returnering”.
3. For det valgte produkt angiver køberen de
nødvendige oplysninger. De vælger “Årsag til returnering” og
“Foretrukken løsning”. Felterne “Bankkontonummer” og “IBAN”
udfyldes kun, hvis disse oplysninger er nødvendige for returneringen. Feltet
“Din note” kan bruges til at beskrive eventuelle fejl. Det er også muligt
at vedhæfte en fil (foto eller video) til anmodningen. Når alle nødvendige
oplysninger er udfyldt, sendes anmodningen ved at trykke på knappen “Send”.
En informationsmeddelelse vises for at bekræfte, at returneringen er
accepteret, og en automatisk e-mail med instruktioner om, hvordan man returnerer
de pågældende varer, bliver sendt.
ADVARSEL: Produktbilleder af
kontaktlinseemballage på vores hjemmeside er kun vejledende og afspejler ikke
altid det nøjagtige udseende af et specifikt produkt. Da nogle produkter
fremstilles på forskellige faciliteter ejet af samme producent, kan det viste
produktbillede afvige fra det produktionssted, som leverer varen til kunden.
Små afvigelser i illustrative billeder sammenlignet med det faktiske produkt
kan ikke bruges som grundlag for returnering. Alle produkter i vores sortiment
kommer fra originale producenter.
Hvis køber sender de reklamerede
varer direkte uden forudgående kontakt med kundeservice og uden at bruge den
anbefalede online returprocedure på kundekontoen, kan behandlingstiden for
returanmodningen blive forlænget. Når sælgeren har accepteret anmodningen,
modtager køberen en e-mail med bekræftelse på returneringen. Status for
returneringen kan følges på kundekontoen.
Returadresse:
Milena Klimova EXPANDECO - Alensa.dk
Svedviksvägen 48
149 43
Nynäshamn, SE
Returomkostningerne betales af køber ved indsendelse af
varerne. Hvis reklamationen godkendes, dækker sælger omkostningerne for
returneringen af de reklamerede varer, forudsat at køber fremlægger
dokumentation for transportomkostningerne. Alle reklamerede varer bliver
overdraget til producenten for en ekspertvurdering, der skal afgøre, om fejlen
skyldes en fabrikationsfejl. Sælger har en periode på 30 dage til at behandle
returneringen.
Klik HER for at oprette
en online ansøgning med det samme fra din kundekonto.
At kræve en
ordre betalt med et gavekort
I tilfælde af et krav om en ordre betalt
af en voucher, refunderes beløbet betalt af voucheren i form af en kreditering
til kundekontoen hos den køber, der har anvendt voucheren. Hvis købet er
betalt med en voucher og midler (tillægsbetaling), kan køber beslutte, hvordan
de ønsker at returnere den ekstra betaling (til købers bankkonto eller også i
form af en kreditering til kundekontoen).
Yderligere
information:
Returnering af kontaktlinser:
Mekaniske skader
på linserne som følge af forkert håndtering eller mangelfuld pleje udgør
ikke en gyldig grund til returnering.
Forkert valg af kontaktlinser eller
deres parametre er heller ikke en grund til returnering. Identiske parametre
garanterer ikke vil være komfortable for brugeren. Det er vigtigt, at kunden
får kontaktlinser tilpasset professionelt af en optometrist. Ved reklamationer
eller returneringer kan sælgeren kræve dokumentation (ikke ældre end 1 år)
for, at kontaktlinserne er blevet professionelt tilpasset.
De reklamerede
varer skal sendes af køberen i en robust kasse for at forhindre skader under
transporten. Hvis der returneres en defekt kontaktlinse, der allerede er åbnet
(brugt), skal det sikres, at linsen ikke tørrer ud under transporten. Vi
anbefaler at sende linsen sikkert lukket i et etui eller en lille beholder fyldt
med linsevæske, så den ikke tørrer ud. Når sælgeren har modtaget de
kontaktlinser, sender de dem til producenten for ekspertvurdering. Producenten
vurderer, om reklamationen er berettiget, og om der rent faktisk er tale om en
fabrikationsfejl. Hvis reklamationen godkendes, sender sælgeren nye varer til
køberen, refunderer pengene til hans konto, eller tilføjer kredit til hans
konto.
Utilfredshed grundet at have modtaget linser i forkert
styrke
Altid kontakt kundeservice med det samme hvis du ser at du har
modtaget linser i din forkerte styrke, helst før du åbner æsken med linserne.
I det tilfælde vi har sendt dig de forkerte linser, grundet en fejl fra vores
side, vil vi refundere dine penge eller sende dig nye linser uden ekstra
omkostninger. Dog, i tilfælde af at du selv har bestilt linser, der ikke
matcher dine nuværende parametre og styrker, kan vi kun bytte eller refundere
dine linser, hvis æsken er uåbnet, ubrugte og ubeskadigede. Du er selv
ansvarlig for at have en officiel recept der ikke er ældre end 1 år. Vær
opmærksom mens du bestiller linserne, så du er sikker på at du ikke
indsætter de forkerte styrker. I tilfælde af uenighed, har Alensa ret til at
bede om din recept og verificere den med din aktuelle ordre
Utilfredshed ved et nyt linsemærke
Ved at bytte til en anden
linsemærke, selvom det er anbefalet af en specialist, tager kunden en risiko
for at denne mærke vil ikke passe til sine behov. Sælgeren er ikke ansvarlig
for hvilken som helst komplikationer eller ubehag resulterede ved ikke at bære
en lægeordineret linsemærke. Du skal derfor altid snakke med din læge før du
vil købe nye kontaktlinser. Hver kunde kan have en anderledes oplevelse med den
samme linsetype. Alensa er ikke ansvarlig for problemer angående
kontaktlinser som er købt uden en anbefaling fra en optiker eller en læge, på
forhånd. Kunderne forventes altid at have en recept og at købe kun linserne
der er ordineret af lægen. Dette gælder også for linsevæsker,
øjendråber og sprays.
De returnerede varer skal være
intakte.
Utilfredshed med effekten af farvede linser
Den ultimative effekt af at bære farvede linser er meget subjektiv og kan
variere pga. mange betingelser og påvirkninger. Allerførst, effekten vil være
påvirket af pigmenteringen af dine øjne. For det andet, den kan være
påvirket af eksterne faktorer, som lysforhold, makeup og dit valg af tøj.
Derudover, typen af farvede linser (Forbedrende eller uigennemsigtige) kan give
en forskellig resultat ved dækningen af din naturlige øjenfarve. Da det er
umuligt at forudsige resultatet for hver person, vi giver ikke nogen
tilbagebetalinger på farvede linser når man er utilfreds med udseendet.
Kunden er enig, ved købet, at farvede linser kan ikke refunderes,
medmindre der er en fabrikationsfejl som er godkendt af producenten.
Reklamation på solbriller og sportsbriller:
Briller kan
ikke returneres, hvis de er blevet brugt i strid med brugsanvisningen eller er
mekanisk beskadiget, f.eks. på grund af forkert vedligeholdelse. Derudover kan
briller ikke returneres, hvis de er beskadiget af ekstreme temperaturer (f.eks.
i sauna, i en varm bil osv.) eller aggressive stoffer (hårkosmetik, havvand
osv.). Garantien dækker heller ikke skader forårsaget af almindeligt slid.
Brillerne skal returneres i den originale etui, inklusive pudsekluden.
Returnering af briller med og uden styrke (pc-briller, kørebriller
osv.):
Briller kan ikke returneres, hvis de er blevet brugt i strid
med brugsanvisningen eller er mekanisk beskadiget, f.eks. på grund af forkert
vedligeholdelse. Derudover kan briller ikke returneres, hvis de er beskadiget af
ekstreme temperaturer (f.eks. i sauna, i en varm bil osv.) eller aggressive
stoffer (hårkosmetik, havvand osv.). Garantien dækker heller ikke skader
forårsaget af almindeligt slid.
Ved returnering af briller med styrkeglas
skal der foreligge en gyldig brilleglasrecept (ikke ældre end 1 år). For
briller med progressive (multifokale) glas skal der desuden fremlægges et
fotografi af ansigtet, hvor brillerne bæres forfra (for bedre centrering) og et
fotografi fra siden (for at bestemme stelvinklen).
Køber anerkender,
at det ved nye briller kan tage 1-4 uger at vænne sig til den nye korrektion.
En længere tilpasningsperiode er især almindelig ved korrektion af
astigmatisme og presbyopi. Det menneskelige øjne og hjernen kan have brug for
tid til at acceptere en ny korrektion. I sådanne tilfælde bør man ikke skynde
sig at bruge de nye briller, men i stedet vælge en gradvis tilvænning. Først
efter denne periode kan brillerne returneres for refusion.
Hvis
køberen beslutter sig for at returnere briller med specialfremstillede glas,
anbefaler vi, at køberen først kontakter kundeservice. De reklamerede briller
skal returneres i det originale etui, inklusive en pudseklud.
Returnering af brillestel med demoglas (provisoriske brilleglas):
Briller kan ikke returneres, hvis de er blevet brugt i strid med
brugsanvisningen eller er mekanisk beskadiget, f.eks. på grund af forkert
vedligeholdelse. Derudover kan briller ikke returneres, hvis de er beskadiget af
ekstreme temperaturer (f.eks. i sauna, i en varm bil osv.) eller aggressive
stoffer (hårkosmetik, havvand osv.). Garantien dækker heller ikke skader
forårsaget af almindeligt slid.
Køber anerkender også, at ved køb af
et separat brillestel påtager sælger sig ikke ansvaret for skader på stellet
forårsaget af forkert slibning af tredjeparts brilleglas. De returnerede
briller skal sendes i det originale etui, inklusive pudsekluden.
Klager
over hjemmesiden og dens indhold
Alensa er berettiget til at udskifte
hjemmesidens indhold på ethvert tidspunkt. Vi prøver at give vores kunder de
nyeste oplysninger, men vi kan ikke være ansvarlige for midlertidigt vildledt
orienteringn eller fejl. Det gælder også for tekniske fejl forårsagede af
onsindede angreb eller software (vira, hackere, osv.) Hvis du oplever problemer
med vores hjemmeside eller dens indhold, venligst kontakt vores kundeservice, og
vi vil kigge på din sag,.
Kundernes kommentarer på vores hjemmeside
repræsenterer ikke Alensas meninger, synspuntker, eller stillinger, og de skal
ses som subjektive. Sådanne kommentarer skal ikke forståes som anbefalinger
eller retningslinjer. Alensa.dk vil prøve at redigere, rette, eller besvare
hvilken som helst usand eller ukorrekt information. Problematiske eller grove
brugere vil blive slettet.
Billederne på vores hjemmeside er ment som
en illustration af den virkelige version af tilbudte produkter, men er ikke et
billede af det eksakte produkt kunden vil modtage. Produktbilleder der viser
produktnummer, holdbarhedsdato, osv. Vil, når bestilt, have forskellige numre,
unikt til den specifikke vare. Nogle produkter bliver også produceret
forskellige steder, der alle er ejet af den samme, originale fabrikant. Disse
former for stedbestemte, tidsbestemte og unikke identifikationsnumre betyder
ikke at det produkt du får ikke er det produkt du har bestilt. Claims og klager
baseret på disse print-baserede forskelle mellem hjemmeside og modtagne produkt
vil ikke blive accepteret.
Alternative
Konfliktløsninger
Forbrugerne har ret til at ansøge om Alternative
Konfliktløsninger hvis de er ikke tilfreds med resultatet af en klage eller
hvis de tror at sælgeren har misbrugt forbrugerens rettigheder. Sælgeren kan
kontaktes på e-mail adressen info@alensa.dk. Hvis sælgeren
afviser retsafgørelsen eller besvarer ikke på anmeldelsen indenfor 30 dage,
kunden har ret til at klage til Alternative Konfliktløsninger enheden, som er
juridisk bundet af EU-retten (S.I. no. 343 of 2015). Klagen kan afleveres som
beskrevet i Dansk og EU-retten (S.I. no. 343 of 2015).
Forbrugeren må
også lave en online klage via EU Online Konfliktløsninger platformen (ODR
platformen) - https://ec.europa.eu/…in/index.cfm?…
.
Betydningen af ‘forbrugere’ dækker mennesker som handler udenfor
deres virksomhed, håndværk, erhverv, eller handle. Alligevel, hvis kontrakten
er indgået til en formål til dels indenfor og til dels udenfor personens
handle (dobbelt formål kontrakter) og handlingsformålet er så begrænset at
den ikke er dominerende i den overordnede sammenhæng af forsyningen, den person
skal også ses som en forbruger. Alternative Konfliktløsninger dækker
procedurer for udenretligt bilæggelse af tvister vedrørende kontraktforhold
som stammer fra salgskontrakter eller servicekontrakter mellem en sælger og en
forbruger. Alternative Konfliktløsninger dækker kun langdistance købsaftaler.
Alternative Konfliktløsninger dækker ikke tvister hvor værdien af anmeldelsen
er ikke over €20. Alternative Konfliktløsninger enheden kan godt anvende et
lille gebyr som forbrugeren skal betale for at lave sin klag. Dette gebyr må
ikke være højere en €5, inklusiv moms.
Tilbagetrækning fra kontrakten
Klik HER for at oprette
en online ansøgning med det samme fra din kundekonto.
Som det fremgår
af EU-lovgivningen, har alle ret til at træde tilbage fra kontrakten inden for
14 dage efter modtagelse af varerne. I vores butik kan du træde tilbage fra
kontrakten inden for 30 dage. Køberen skal se på de følgende betingelser,
hvis hun/han vil gerne tilbagetrække sig fra kontrakten:
Returnerede
varer skal være komplette
Varerne må ikke være brugte eller
ødelagte. Den originale pakning må ikke være åben. Hvis forbrugeren åbner
pakken, kan varen ikke længere bruges pga. hygiejne og sikkerhedsmæssige
årsager. Sådan en vare er ikke længere salgbart og den kan ikke returneres.
Dette inkluderer ikke solbriller og briller rammer. Hvis du vil gerne returnere
eller ombytte solbriller eller briller rammer imellem 14 dage fra
leveringsdatoen, vi påkræver at du afsender den komplette vare, inklusiv
brillekassen, den ydre kasse, indsatsen, rensekludene, og hverken identifikation
klistermærker eller tags. Varen er beregnet som ufuldstændig hvis den ikke
består af alle disse elementer og derfor, en ombytning eller returnering vil
ikke ske. Tak for din forståelse og overholdelse.
Briller
med styrke er produceret baseret på specifikke individuelle behov og er derfor
ikke berettiget til returnering. Kun stellet kan kvalificeres som en mulig
refundering. Denne betingelse gælder fra det øjeblik, briller er afsluttet
uanset forsendelsesstatus.
Påkrævet
dokumentation
Venligst vedhæft kvitteringen som du har fået fra
Alensa.dk, dens kopi eller din ordre nummer. Glem ikke at inkludere din
kontonummer, hvis det bliver nødvendigt.
Varerne skal returneres i den
originale tilstand
Venligst afsend de returnerede varer i en robust
papkasse, i stedet for en konvolut (selvom den er anti-chok). Hvis forsendelsen
bliver ødelagt i transporten, er vi ikke forpligtet til at acceptere den. Hvis
man vil tilbagetrækkes fra kontrakten, og hvis kunden betragter de ovenstående
pligter, vil hun/han tilbagebetales inklsiv de original fragtomkostninger.
Køberen skal kun betale returomkostningerne. Tilbagebetalingen til
kunden vil ske inden for 2-10 dage fra modtagelsen af de salgbare varer.
Priser og forløb af returneringer
Hvis alle de
nødvendige forhold er mødt, vil køberen få en fuld tilbagebetaling.
Returforsendelsesomkostningerne er kundens ansvar.Køberen
kan drage fordel af gratis returnering. Dette er kun muligt, når du opretter en
onlineanmodning fra kundekontoen. Du kan finde klare instruktioner HER.
I tilfælde af fortrydelse af købskontrakten af en ordre betalt
af en voucher, returneres det beløb, som er betalt af voucheren, i form af en
kredit til kundens konto hos den køber, der brugte voucheren. Hvis købet er
betalt med en voucher og midler (top-up), kan køber beslutte, i hvilken form de
ønsker at returnere top-up (til købers bankkonto eller også i form af en
kreditering til kundekonto).
Privat Politik
Beskyttelsen og udarbejdelsen af personlige data er omfattet af den følgende privat politik .
PriceRunner Købsgaranti
Dit køb hos os er
helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000
kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være
omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på
PriceRunner.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er
kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af
Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for
en time efter dit køb. At blive medlem er gratis og tager mindre end tre
minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag
PriceRunner
Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget
vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller
fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen
skal være adresseret til dig som forbruger.
Købsgarantien erstatter
dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte
økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre
direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.
På
PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien,
samt de gældende brugervilkår.