Tak for dit besøg hos Alensa.dk. Alensa.dk er en del af Alensa-netværket
og leverer originale kontaktlinser af høj kvalitet og lignende produkter i hele
Europa. Denne side indeholder alle retningslinjer, betingelser og
vilkår, som du, forbrugeren, køberen og brugeren af Alensa.dk's webbutik
accepterer, når du bruger vores hjemmeside og når du handler her.
Når du bekræfter et køb på Alensa.dk vil du se et afkrydsningsfelt, som
angiver, at du har læst og forstået disse vilkår og betingelser, og at du
derfor accepterer dem. Flere oplysninger eller yderligere forklaringer findes
på forskellige informative sider hos Alensa.dk. Vi forbeholder os retten til at
henvise dig til yderligere informationer som kan findes på disse sider og
antager at kunden har læst og forstået dem.
Navigation
- Indledende
bestemmelser
- Registrering og drift af vores
webbutik
- Brug af vores hjemmeside og tilbud
- Købsaftaler og fakturering
- Betalinger og priser
- Problemer med
betaling
- Leveringspriser og andre
leveringsbemærkninger
- Leveringstider og
information om levering af varer som ikke er på lager
- Problemer med levering
- Garanti,
bytte og retur
- Klager over varer og
tjenesteydelser
- Alternative
konfliktløsninger
- Tilbagetrækning fra
kontrakten
- Privatpolitik
- PriceRunner Købsgaranti
Indledende bestemmelser
Disse Vilkår & Betingelser
gælder ved køb hos webbutikken Alensa.dk.
Disse Vilkår &
Betingelser definerer og specificerer kontraktforholdet mellem køberen og
sælgeren. Alle kontraktmæssige forhold er underlagt lovgivningen for Tjekkiet.
Hvis kontraktpartiet er en forbruger, er alle forhold, der ikke er reguleret
hermed, omfattet af den tjekkiske borgerlige lov (Act No. 89/2012 Coll.) og
forbrugerbeskyttelsesloven (Act No. 634/1992 Coll.). Hvis den del, der indgår
kontrakten, er en virksomhed, er alle forhold, der ikke er defineret her,
omfattet af den tjekkiske handelslov (Act No. 513/1991 Coll.), alt som rettet.
Sælgeren har retten til at annullere ordrer som består af mere end 10
stk. og tilbagebetale pengene til kunden.
Tilbage til
navigationsmenuen
Registrering og Drift af
Alensa.dk
Alle produkter og tjenester er leveret af den primære
operatør i Alensa netværket. Vores logistikcenter findes i Tjekkiet. Vores
hjemmeside Alensa.dk drives af Alensa s.r.o., som er registreret ved følgende
adresse:
Alensa s.r.o.
Českomoravská 2408/1a
190 00 Praha
9
CVR nummer: CZ27179681
Varemærket Alensa, samt alt
indhold på hjemmesiden og Alensas udgivne reklamemateriale er intellektuel
ejendomsret til Alensa-netværksforetagendet og er beskyttet af ophavsretlige
love.
Tilbage til navigationsmenuen
Brug af vores hjemmeside og tilbud
Kunden kan bruge
vores hjemmeside som gæst eller registreret bruger. Kunden er forpligtet til at
bruge vores hjemmeside ansvarligt og korrekt, og overholde vores vilkår og
betingelser. Hvis der er tale om misbrug, kan Alensa forbyde brugeren
midlertidigt eller permanent at bruge vores hjemmeside og tjenester.
Korrekt brug af vores hjemmeside
Alensa.dk tillader kun kunden
at bruge vores hjemmeside til lovlige formål:
- Lokal, national, og
international lov må ikke brydes - Skade, svig og uautoriseret reklame i enhver
form er forbudt - Seksuelt eksplicit indhold eller indhold, der er hadsk,
voldeligt, diskriminerende, chikanerende, osv. er forbudt - Anvendelse af falsk
identitet er forbudt
Brugerne må godt tilføje kommentarer på
vores hjemmeside. Kommentarerne må ikke være skadelige for vores eller andres
omdømmer og de må heller ikke være beregnet til at vildlede eller chikanere
andre brugere.
Kriminelle lovovertrædelser og teknisk misbrug
Brugerne må ikke indføre vira eller noget som helst teknologisk skadelig
software på vores hjemmeside, og de må heller ikke udføre digitalt angreb på
vores webside og vores servere. Disse former for misbrug er set som kriminelle
lovovertrædelser og vil derfor bilve anmeldt til politiet. I sådanne
tilfælde, vil Alensa samarbejde med myndighederne og vil angive alle
informationer de får brug for, til fuld retsforfølgelse under loven.
Alensa vil ikke blive holdt ansvarlig i tilfælde af, at vores
hjemmeside lider skade fra ondsindet software eller digitale angreb.
Korrekt brug af rabatkoder og andre kampagnekoder
Vores
henvisningsprogram (forhandler rabatkode system) er ikke længere tilgængeligt,
da det blev afsluttet d. 31.12.2018. Overskydende kredit forbundet med dette
program vil være gyldigt indtil det er taget i brug.
For at forhindre
misbrug kan kun én rabatkode aktiveres på ethvert givet tidspunkt. Rabatter
kan ikke kombineres. For at kontrollere, hvilken kode du i øjeblikket har
aktiveret eller for at erstatte en aktiv kode med en anden rabatkode, skal du
blot gå videre til feltet "Kupon/rabatkode" i din indkøbskurv.
Varer
der er i tilbud, er ikke berettiget til yderligere rabatter. Et nedsat produkts
pris er streget ud og erstattet af en nedsat pris. Det er ikke muligt at anvende
rabatkoder eller yderligere rabatter på denne slags produkter.
Kredit
(bonuspenge, der kan bruges til ordrer fra vores butik) vil blive tilføjet til
din brugerkonto og vil automatisk blive trukket fra din næste ordre, der
opfylder det krævede minimumsbeløb. Kredit kan ikke omdannes til en
tilbagebetaling af penge.
Tilbage til
navigationsmenuen
Købsaftale
Kontrakten
anses for at være indgået, når køberen bekræfter sin ordre i den
ordreformular, som er tilgængelig online. Ved at bestille en ordre hos
Alensa.dk, erkender køberen at vedkommende har læst disse vilkår og
betingelser og overholder dem. Ved at gennemføre et køb og ved at tjekke
boksen af på din ordre bekræfter du at du har læst og forstået vores
vilkår, at du har lovlig alder til at indgå en bindende kontrakt og har en
gyldig recept for de linser du bestiller. Du bekræfter herved, at de
oplysninger du giver er gyldige, og præcis som ordineret af din optiker. Du
bekræfter også, at din recept er mindre end 12 måneder gammel, som påkrævet
af den Danske lov. Du, kunden, giver dit samtykke til vores kontakt med din
øjenspecialist for at bekræfte dine receptoplysninger, hvis det bliver
nødvendigt. Du forstår, at det er dit ansvar at gennemgå regelmæssige
øjenundersøgelser og opretholde en opdateret recept. Alensa.dk er ikke
ansvarlig for eventuelle konsekvenser som følge af afvigelse fra din recept.
Købsbevis & faktura notater
Hvis køberen ikke udtrykkeligt
nævner i feltet "Bemærkninger til Sælgeren" at han kræver en udskrevet
faktura og en indlægsseddel, accepterer han, at de kun vil blive leveret i
elektronisk form. Fakturaer kan downloades fra brugerens personlige profil på
Alensa.dk i oversigten "Mine ordrer" efter en ordre er afsendt. Derudover kan
fakturaer altid opnås ved at kontakte vores
kundeservice. Køberen har muligheden for at skelne leveringsadressen fra
faktureringsadressen og vedhæfte en notat hvis nødvendigt, i
ordreformularen. Disse detaljer indgår derefter automatisk i skatte-dokumentet.
Alensas adresse på fakturaer vil altid være adressen på vores
hovedoperatør. Den kan ikke ændres til en lokal adresse. Hver faktura vil have
datoen for dagen ordren er sendt og ikke dagen ordren er lavet. Fakturaens dato
må ikke ændres af Alensa. Kunden må godt inkludere yderligere oplysninger i
fakturaen, som for eksempel sin fødselsdato eller navnet til et barn – det
skal gøres i feltet "Bemærkninger til Sælgeren" når ordren er lavet.
Fakturaer vil ikke blive ændret.
Alensa giver kunderne en
faktura per ordre. Hvis kunden får brug for flere eller forskellige
fakturaer, skal vedkommende oprette flere forskellige ordrer på vores
hjemmeside.
Gavekortet (i det følgende benævnt "Voucher") udstedt af
Sælger er værd det beløb, der er angivet på værdibeviset. Værdibeviset er
i elektronisk form i PDF-format, som Køber vil modtage på e-mail efter
betaling er krediteret Sælgers konto. Hver voucher har en unik kode, er
tidsbegrænset og kan kun indløses i alensa.dk e-shoppen. Værdibeviset kan
ikke ombyttes til penge. En ubrugt voucher kan ikke ombyttes til en anden eller
kompenseres på anden måde. I tilfælde af annullering, krav eller fortrydelse
af købskontrakten af en ordre betalt af voucheren, refunderes beløbet
betalt af voucheren i form af en kreditering til kundekontoen hos den køber,
der har indløst voucheren.
Advarsel:
Værdibeviset kan kun
betales ved kontantfri transaktion.
Værdibeviset kan ikke betales med
efterkrav eller kundekredit.
Tilbage til
navigationsmenuen
Betalinger og priser
Du kan
vælge mellem disse forskellige betalingsmetoder for at fuldføre din
ordre:
- Bankoverførsel: Konto oplysningerne vil blive vist efter din
ordrebekræftelse
- Kreditkort: Mastercard, Maestro, Visa, Visa Electron,
Visa Dankort
- PayPal
- Betaling med gavekort
Sikker
betaling
Alle betalinger vil blive udført på en sikker og forsvarlig
måde. Dine personlige oplysninger vil kun blive brugt til at etablere
betalingen og vil ikke blive videregivet til en tredjepart.
Online
betaling
Hvis du vælger at betale online med kreditkort eller
debitkort, vil du blive videreført til vores partners sikre hjemmeside, hvor du
kan udfylde dine oplysninger, for at gennemføre betalingen. Alle oplysninger er
forsvarligt krypterede. Vær opmærksom på at dette sikre betalingslink kun er
tilgængelig i begrænset tid. Hvis tiden er udløbet, kan du få adgang til din
ordre via din personlige konto på vores hjemmeside og forsøge at betale igen.
Hvis du gerne vil betale med Paypal, vil du blive henvist til Paypals sikre
betalingsside. Hvis Alensa skal refundere dig, vil dette ske automatisk.
Betaling via bankoverførsel
Hvis du vil gerne betale via
bankoverførsel, vil du se vores konto oplysninger lige efter du har bekræftet
din ordre. Denne information kan også findes i den bekræftelsesmail du får,
når du har placeret din ordre. Vær opmærksom på at det kan tage op til 4
dage indtil betalingen bliver verificeret. Din ordre vil derfor først blive
sendt ud til dig når vi har fået regnskabsafdelingens bekræftelse om
pengeoverførslen. Hvis du vil gerne få din pakke tidligere, kan du sende os en
bekræftelse om din betaling udstedt af din bank, i PDF format, til vores e-mail
adresse: info@alensa.dk.
Vores kontooplysninger til bankoverførsel
Att.:
Alensa, s.r.o.
Bank: Citibank
IBAN: DK4351000117024008
BIC
/ SWIFT: CITIDKKX
bankkontonummer: 117024008
bankkode: 5100
Skriv venligst dit ordrenummer under bemærkninger eller i
kommentarfeltet. Hvis Alensa skal refundere dig, skal du give os
alle de påkrævede oplysninger, så vi kan lave en returseddel.
Betaling med gavekort
Betaling med gavekort er kun muligt med en
voucher købt i alensa.dk e-shop. Hver voucher har en unik kode og er begrænset
i tid. Når køberen vælger at betale med voucher, skal køber indtaste den
unikke kode fra voucheren i feltet "Rabatkode" i sektionen "Kurv" ved afgivelse
af ordren. Kuponen kan kun indløses ved et engangskøb, i dets fulde beløb.
Hvis værdien af købet overstiger værdien af værdibeviset,
betaler køber kun forskellen. Betaling af saldoen er underlagt vilkår og
betingelser for transaktionen, se Betalingsmuligheder. Kuponen kan bruges til
at betale for alle varer eller tjenester, der tilbydes af e-shoppen.
I
tilfælde af manglende accept af en forsendelse betalt af Voucher, returneres
forsendelsen til Sælger. Sælger vil annullere Købers ordre og købesummen
refunderes. I dette tilfælde tilbageføres værdibeviset til Købers kundekonto
i form af en kredit. Hvis købet er betalt med en voucher og midler (top-up),
kan køber beslutte, i hvilken form de ønsker at returnere top-up (til købers
bankkonto eller også som kredit til kundekonto).
Priser hos
Alensa.dk
Alle produkt- og leveringspriser vist på webbutikken
inkluderer moms. Hver reklame og rabat er gyldig så længe de kan ses på
alensa.dk hjemmesiden. Operatøren forbeholder sig ret til at rette prisen på
varer inden afsendelse, hvis det konstateres, at varen blev tilbudt til en
forkert pris. I så fald skal kunden informeres om den korrekte pris, og kunden
skal acceptere prisjusteringen. Hvis kunden ikke accepterer prisjusteringen, vil
der ikke blive indgået en købsaftale, og ordren vil blive annulleret af
operatøren.
Alensa bevarer retten til at justere priserne, eksempevis i
forbindelse med de skiftende markedsforhold, konkurrence, producentens krav,
osv. Vi prøver at vedligeholde de mindste priser på det Danske marked.
Kunderne må godt anmode om en lavere pris, så længe betingelserne beskrevet
på Laveste Pris
garanti siden er overholdt.
Tilbage til
navigationsmenuen
Problemer med betalingen
- Du skal først tjekke med din bank eller din Paypal konto for at se
hvorvidt betalingen er gået igennem, og for at kunne rette eventuelle tekniske
fejl vedr. din betaling.
- Hvis din betaling er succesfuld men ikke
bliver vist i vores system som betalt, venligst kontakt os her: info@alensa.dk og vi skal nok
validere den med vores regningsafdeling.
- Hvis der er problemer med
betalingssiden, prøv at logge ind på din alensa.dk konto fra en anden browser
eller enhed.
Tilbage til
navigationsmenuen
Leveringsomkostninger og
bemærkninger
Kredit- eller
debitkort
29 kr
Kredit- eller
debitkort
39 kr
Kredit- eller
debitkort
59 kr
Færøerne, Grønland og fjerntliggende områder
Kredit- eller debitkort
79
kr
Kredit- eller
debitkort
25 kr
Notater:
- Prisen på
porto er inklusiv moms
- Prisen er fastsat, uanset hvilken
betalingsmetode man vælger, og omfatter indpakning og forsendelse
- Leveringsomkostningerne er uafhængig af ordrens størrelse
Gratis fragt hos Alensa.dk
Alensa giver gratis fragt på
alle kontaktlinser, briller og solbriller!
Alle andre produkter
kan få gratis levering, hvis den samlede pris overtræder 499 kr.
Gratis
levering gælder kun for vores almindelige levering, såsom DAO365 og GLS, IKKE
for ekspreslevering som DHL.
Sommetider giver Alensa.dk dig
tilbud gratis fragt. Disse tilbud og priser er tilgængelige som vist på
hjemmesiden, i mailkampagner eller på sociale medieplatformer, når købet er
lavet. Længden og betingelserne af hver tilbud vil blive offentliggjort ved
starten af tilbuddet. Disse skal respekteres for at tilbuddet kan anvendes.
Levering udenfor Danmark
Vi leverer ikke til andre lande gennem
denne webbutik. Hvis du har brug for levering til et andet EU land, bør du
besøge vores hjemmeside for det pågældende land: www.alensa.eu.
Levering efter
betaling
Alensa.dk sender først pakkerne ud efter betalingen er
gennemført. Vær opmærksom på, at hvis du vælger at betale via
bankoverførsel, kan leveringen ske på et senere tidspunkt. Hvis du vil gerne
få din pakke tidligere, så må du sende os en bekræftelse om din betaling
udstedt af din bank. Du kan læse mere om dine muligheder for betaling her. Nogle
specifike kontaktlinse-parametre vil, på grund af deres sjældenhed, ikke være
tilgængelige på lager på købstidspunktet. Alensa vil reservere disse linser
for kunden og bestille dem straks direkte fra producenten. Betalingen trækkes
ved købstidspunktet, og ikke ved leveringstidspunktet. Betalingen af
ikke-på-lager ordrer skal ske med det samme, ellers kan vi ikke bekræfte din
bestilling af varerne.
Ekstra service: pakkeforsikring
For et ekstra gebyr har du mulighed for at forsikre din pakke. Denne forsikring
dækker pakker i tilfælde af, at de går tabt eller beskadiges under transit.
Dette betyder, at så snart vi bekræfter, at din pakke er tabt eller beskadiget
på nogen måde, sender vi straks en ny pakke, der indeholder de samme varer,
uden behov for først at initiere den lange protokol, der er beskrevet nedenfor.
Hvis din ordre indeholder specielle skræddersyede varer såsom brugerdefinerede
briller eller unikke linskombinationer, skal du huske på, at det tager ekstra
tid at forberede dem.
Tilføjelse af varer
Vær opmærksom på, at på grund
af det store antal ordrer som bliver behandlet af vores lager, kan vi ikke give
dig en garanti for at kunne fusionere eller ændre afsluttede ordrer.
Hvis du gerne vil fusionere mere end en ordre, eller tilføje eller ændre en
afsluttet ordre, venligst kontakt vores kundeservice lige med det samme og vi
vil vurdere muligheden fra sag til sag. Vores kundeservice er kun tilgængelig
mellem kl. 9 om morgenen og kl. 5 om aftenen. Din ordre betragtes som fuldført
ved betalingstid. Hvis du vil gerne tilføje noget, skal du lave en ny ordre,
standard leveringspriser vil blive anvendte.
Tilbage til
navigationsmenuen
Leveringstider
Leveringsservice
Estimerede leveringstider
DAO365 2–4 arbejdsdage fra
forsendelsesdatoen
GLS
2–4 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen
DHL 1–2 arbejdsdage fra
forsendelsesdatoen
Færøerne, Grønland og
fjerntliggende områder 3–5 arbejdsdage fra
forsendelsesdatoen
Budbee
2–4 arbejdsdage fra forsendelsesdatoen
Notat:
- Hvis din ordre er lavet før
middag, vil den blive afsendt den samme dag
- Hvis din ordre er lavet
efter middag, vil den blive afsendt den følgende arbejdsdag
- Hvis du
vælger at betale via bankoverførsel, vil forsendelsen ske arbejdsdagen efter
den dag overførslen blev effektueret og verificeret af vores regnskabsafdeling
- Ordrer afsendes ikke i weekender
- Estimerede leveringstider
beregnes fra den dag pakken sendes, og ikke nødvendigvis fra den dag ordren er
placeret
Pakkesporing
Kunden skal selv holde øje med leveringen af sin pakke, da Alensa
arbejder med en stor antal af ordrer hver dag.
Log ind på din
Alensa profil og gå til din Order Oversigt hvor du vil finde dit
Forsendelsesnummer.
Klik på Forsendelsesnummer og du vil blive
videreført til DAO365 eller DHL hjemmesiden, hvor du kan se hvor din pakke
befinder sig lige nu.
Forsendelsen af ikke-på-lager varer
Nogle
varer vil, på grund af deres sjældenhed, ikke være på lager på
købstidspunktet. Vi vil reservere varerne for dig og bestille linserne straks,
direkte fra producenten. Det betyder at leveringen af pakken kan tage længere
tid. Forsendelsen af specifikke kontaktlinser som ikke altid er på lager
afhænger af vores leverandørers betingelser og kan tage mellem 1 og 8 uger.
Når du vælger at bestille dine linser, vil du blive vist en forventet
forsendelsesdato. Dette kan ændre sig når du vælger parametrene.
Kunden er forpligtet til at overvåge dette nøjagtigt når vedkommende
handler med os.
Efter du har valgt parametrene, vil du blive fremvist en
ny forventet forsendelsesdato, som vist ovenfor. Vær opmærksom på at
‘på lager’ betegner den generelle tilgængelighed af varen – det betyder
ikke at din unikke kombination er på lager. Henvis venligst kun til
den forventet forsendelsesdato afsløret ved siden af rullemenuerne for
leveringsoplysninger vedrørende din specifikke ordre. Hver forventet
leveringsforsinkelse vil blive bekræftet, når du fortsætter til
indkøbskurvens side og igen i ordrebekræftelsesmailen. Kunden vil få det at
vide, hvis kun en del af ordren er på lager ved bestillingen, og pakken vil
først blive afsendt når alle varer er tilgængelige. Alensa har ret til at
ændre tilgængeligheden og forventet forsendelsesdatoer efter ordren er lavet.
Ordrer som består af både på-lager og ikke-på-lager varer
Efter du har valgt de korrekte parametre til alle ønskede varer, og lige før
du skal betale, bedes du at være meget opmærksom på den forventede
leveringstid, for de enkelte produkter i din kurv.
Det kan ske, at
producenten oplever driftsmæssige vanskeligheder, og at levering til vores
lager ikke er helt dækket. Leveringstiden afhænger altid direkte af vores
leverandørers betingelser og kan tage flere uger. Ikke-lagerførte varer
inkluderer også bestilte kontaktlinser, linser med meget usædvanlige
dioptriske parametre osv., som vi ikke har fysisk på lager. Angivelsen af
afsendelsestidspunktet er vejledende og baseret på data fra den seneste
periode. Denne oplysning angiver det forventede forsendelsestidspunkt fra
vores lager og er en del af tabellen, hvor Køberen angiver dioptriske
parametre.
Eksempel på oplysninger om afsendelse af
varer:
Ved at bekræfte og afslutte betalingen,
accepterer kunden, at hele ordren først afsendes, når alle de bestilte
produkter er på lager. Afsendelsen af ’på-lager varer’ før
afsendelsen af ’ikke-på-lager varer’ må kun ske under særlige
omstændigheder. Man kan godt betale et ekstra leveringsgebyr (Svarende til de
normale forsendelsesomkostninger) for at få ‘på-lager’ varerne før
resten af ordren.
Tilbage til
navigationsmenuen
Problemer med Leveringen
DHL skal bruge din underskrift ved levering. Sørg for, at
nogen vil være til stede på din leveringsadresse i åbningstiden mandag til
fredag. Leveringer bliver ikke foretaget i weekenden.
Vi er ikke
ansvarlige for forsinkelser af leveringen medført af vores logistiske partnere
eller situationer uden for vores kontrol såsom vejr, helligdage osv. Husk at vi
fremlægger en forventet leveringsdato foreslået af vores leveringspartnere. I
sjældne situationer kan nogle pakker ankomme uden for den givne tidsramme. For
at sikre den bedste mulige levering, bedes du angive alle dine
adresseoplysninger (gadenavn, husnummer, postnummer og by) og et telefonnummer,
så vores logistikpartnere kan kontakte dig, hvis det er nødvendigt. Når din
ordre er afsendt, får du et sporings- og forsendelsesnummer, hvor du kan følge
din forsendelse online. Tøv ikke med at kontakte os, hvis du bemærker
eventuelle problemer med sporingen. Vores kundeservicemedarbejdere vil
håndtere dine spørgsmål hurtigt og effektivt.
Hvis en pakke ikke kan
leveres, af en hvilken som helst grund, vil den blive opbevaret hos en lokal
pakkeshop eller logistikcenter for en anden forsendelse eller samling. Hvis den
er uafhentet, vil varen blive sendt tilbage til os eller destrueret. Det er
derfor køberens ansvar at sikre sig at pakken vil blive modtaget på den
angivne adresse og at kommunikere direkte med leveringsselskabet om eventuelle
forespørgsler når pakken er i transit eller under opbevaring. Destruerede
ordrer vil ikke være refunderede eller erstattede.
Krav
protokol
Hvis en pakke bliver tabt, mangler eller er leveret forkert,
indleder vi et erstatningskrav hos vores leveringspartner(e) på dine vegne. For
at indlede kravet er to bekræftelser nødvendige: 1.) en underskrevet
bekræftelse fra kunden om, at pakken ikke blev modtaget; 2.) En bekræftelse
fra leveringsselskabet om, at pakken er blevet forkert behandlet.
Når
erstatningskravet er indledt, vil vi straks refundere beløbet eller sende dig
en ny ordre, hvad end du foretrækker. Vi vil ikke refundere penge
eller afsende nye ordrer så længe pakken stadig er på vej og indtil den
officielt er erklæret tabt af leveringsfirmaet. Men hvis du har købt vores
pakkeforsikring, kan vi straks sende en ny pakke, og du behøver ikke vente,
indtil din anmodning er behandlet.
Ødelagt
emballering
Kontaktlinserne og andet tilbehør er leveret i en robust
beholder af en tilstrækkelig størrelse for at sikre at varerne ikke bliver
ødelagte. Der kan dog ske uheld og, hvis en pakke bliver ødelagt
under forsendelsen, SKAL DU IKKE tage imod den ved levering . Du skal
dog beskrive grundet til det i leveringsprotokollen, som for eksempel
“knækket boks”, “væskelæk” osv. Venligst kontakt os straks, så vi
hurtigt kan adressere problemet og give dig en ny levering.
Tilbage til navigationsmenuen
Garanti
og Returnering
Den 12-måneders garantiperiode begynder, når køberen
modtager varen. Hvis den købte produkt, emballagen eller brugsanvisningen
angiver en udløbsdato i uoverensstemmelse med særlige juridiske bestemmelser,
skal garantiperioden udløbe på udløbsdatoen. Vi leverer ofte kontaktlinser
med en længere udløbsdato end 24 måneder. Anvendelsesdatoen er udskrevet på
hvert produkt og emballage. Hvis du har spørgsmål eller du er i tvivl
angående udløbsdatoer, bedes du kontakte vores kundeservice på info@alensa.dk.
Ombytning og returnering skal opfylde alle følgende
betingelser:
• Pakker med kontaktlinser skal være uåbnede,
ubeskadigede og i en gensalgbar tilstand * • De komplette varer skal
returneres uden manglende komponenter. • Retur af briller og solbriller er
angivet nedenfor. • Kundeservice skal altid kontaktes inden returnering af
varer. • Produkter, der returneres i annulleringsperiode (inden for 30 dage
efter modtagelse), refunderes fuldt ud. • Retur af uåbnede varer, efter den
30-dages fortrydelsesperiode er afsluttet, vil blive vurderet afhængigt af
produktets garanti og udløbsdato (som tidligere nævnt skal produktet kunne
videresælges). Produkterne skal dog returneres til Alensa.com.mt ikke længere
end 365 dage fra den oprindelige købsdato. • Hvis Alensa har lavet en fejl og
sendt de forkerte produkter, skal du rapportere dette til kundeservice inden for
30 dage efter modtagelse af varerne. • Produkterne skal være købt på
Alensa.dk inden for et år fra den oprindelige købsdato.I overensstemmelse
med EU's sundheds- og sikkerhedsbestemmelser
Bytte- og
returpolitikken anvendes til:
- Ombytning af linser vedrørende
forskellige parametre – Erstatning til en anden vare (Kunden skal købe
den nye vare enkeltvist og vil få pengene tilbage for det gamle produkt når
pakken er kommet retur til os.) - TopVue pengene-tilbage
garanti - Varer som bliver sendt til kvalitetstjek
Kunden skal følge
alle retningslinjer angivet i vores Bytte & retur
politik når vedkommende vil sende en vare retur.
Returnering af
solbriller og briller med styrke:
Varerne må ikke være brugt eller
beskadiget. Den originale indpakning må ikke være destrueret. Hvis du vil
bytte eller have pengene tilbage på dine solbriller inden for 30 dage fra
kvitteringsdatoen, kræver vi at det fulde produkt returneres, hvilket
inkluderer etui, den ydre æske, alting inde i æsken, eventuelle pudseklude, og
ethvert produktklistermærke og andre mærker. Med andre ord skal produktet
være i nøjagtig samme stand som da det blev købt. Produktet anses som
værende ufuldstændigt hvis der mangler noget af det førnævnte tilbehør. I
tilfælde af manglende eller beskadiget tilbehør, er returnering ikke muligt.
Tak for din forståelse og efterlevelse.
briller med styrke er
produceret baseret på specifikke individuelle behov og er derfor ikke
berettiget til returnering. Kun stellet kan kvalificeres som en mulig
refundering. Denne betingelse gælder fra det øjeblik, briller er afsluttet
uanset forsendelsesstatus.
Alle ombytninger og
returneringer skal følge denne procedure:
Alensa er ikke
ansvarlig for returtilfælde som ikke har fulgt proceduren som er angivet her
. Venligst kontakt vores
kundeservice først via kontaktformularen på hjemmesiden eller via mail for at
beskrive grunden til returnering og angiv også andre vigtige informationer
(ordrenummer, beskrivelse af varerne, osv.). Vores medarbejdere vil kigge på
din sag for at sikre at den møder alle returkrav og vil hjælpe dig med at
fortsætte videre.
Vores kundeservicemedarbejdere prøver at
besvare dig inden for 1-2 arbejdsdage . Når din retur eller
bytteaftale er godkendt, vil du få et returseddel. Venligst KUN brug det ved
returneringen af din vare.
Returprocessen foregår ved følgende 4 trin:
- 1. Godkend din returnering ved at kontakte vores kundeservice
- 2. Vores kundeservice vil give dig
en returseddel - 3. Du skal
pakke din vare og bruge denne seddel - 4. Send din vare tilbage til os
Venligst send uåbnede og uknækkede linseæsker (eller linsevæsker)
med posten i en robust kasse, og IKKE som brev, for at sikre at de ikke bliver
ødelagt under transporten. Tilføj en kvittering fra Alensa.dk sammen med
vejledninger om din forventede handling. Hvis du har brug for nye parametre,
skal du tilføje den rigtige information. Hvis du ønsker en tilbagebetaling til
din bankkonto, skal du give os al den information vi har brug for til at sende
dig pengene. Hvis du har betalt online, vil tilbagebetalingen ske automatisk til
din PayPal konto eller til kortet du har brugt ved dit køb.
Det er
MEGET VIGTIGT at du sørger for at modtage en kvittering på returneringen.
Kundeservice vil spørge dig om denne, hvis der er mistanke om at pakken er
mistet eller noget andet er gået galt under returneringen.
Returpriser
Kunden er forpligtet til at betale
fragtomkostningen forbundet med vare retur . Alensa.dk betaler ikke ved
retur af varer som var købt forkert eller som skal ikke bruges mere. Hvis det
dog er vores egen skyld, alle bytte og retur omkostninger betales af Alensa. Vi
vil sende dig nye linser uden nogen ekstra udgifter.
Retur
behandlingstid
Alensa.dk vil bekræfte modtagne retur af varer og vil
opdatere dig om tilstanden af din nye ordre. Vi prøver at tjekke alle
returneringer inden for 30 dage. Venligst kontakt vores kundeservice hvis du
synes at der er en forsinkelse.
Retur processen vil tage lidt længere
når det handler om solbriller som skal være i deres uåbnet
og uknækket emballage. Det er fordi autenticiteten og tilstanden af returnerede
solbriller skal først være undersøgt og verificeret af vores primære
lagerafdeling.
Køberen er enig med at respektere
returprocessens nødvendige periode. .
Tilbage
til navigationsmenuen
Klager over Varer og
Betjening
Klager over at have modtaget det forkerte produkt kan
kun fremsættes inden for 30 dage efter leveringsdatoen for det pågældende
produkt . Klager, der fremsættes senere end 30 dage efter modtagelse
af produktet, accepteres ikke længere. Vi anbefaler dig derfor altid at
kontrollere dit produkt straks efter modtagelse og kontakte os hurtigst muligt,
hvis der er sket en fejl.
Alensa.dk vil ikke tage imod klager hvis varen
er smidt ud og ikke kan undersøges. Venligst lad være med at smide varer ud,
der er mistænkt for at være defekte, og send os billeder som synligt bevis på
enhver skade eller defekt. Ved reklamation skal kunden først kontakte
kundeserviceafdelingen, og vil derefter blive informeret om hvordan sagen skal
fortsætte. Hvis en produkt skal returneres, skal kunden følge proceduren i
vores Bytte & Retur
Politik.
Klager over TopVue varer er behandlet under TopVue pengene-tilbage
garanti, så længe alle vilkår er mødt.
Alensa.dk er on
online virksomhed der sælger kontaktlinser og andet tilbehør, og er ikke
øjenlæge eller en professionel medicinsk enhed . Det vil sige, at
det er ulovligt for os at give dig prøvelinser eller at erstatte individuelle
linser. Alensa må kun handle med komplette pakker.
At kræve en ordre
betalt med et gavekort
I tilfælde af et krav om en ordre betalt af en
voucher, refunderes beløbet betalt af voucheren i form af en kreditering til
kundekontoen hos den køber, der har anvendt voucheren. Hvis købet er betalt
med en voucher og midler (tillægsbetaling), kan køber beslutte, hvordan de
ønsker at returnere den ekstra betaling (til købers bankkonto eller også i
form af en kreditering til kundekontoen).
Defekte linser eller klager
over deres kvalitet
Hvis du gerne vil klage over kvaliteten af dine
linser (rødme, sløret syn, tørhed, ubehagelig følelse), kan vi sende dem til
fabrikanten som vil lave et grundigt kvalitetstjek af varerne. Bemærk at dette
kan tage op til flere måneder, inklusiv leveringstiden, mens vi venter på det
endelige resultat fra fabrikanten. Linserne skal muligvis afsendes til andre
lande for undersøgelse, og dette kan også påvirke processens længde. Når en
fabrikationsfejl er identificeret, vil vi sende dig nye linser med de samme
parametre, helt gratis. Hvis der er ingen frabrikationsfejl, kan vi
ikke refundere dig for varerne og heller ikke sende dig nye linser.
Hvis du ønsker at sende en ødelagt vare retur, bedes du pakke den ind
i en robust beholder og afsende den med posten. Dette er for at forhindre skade
under transport. Linser, der bliver yderligere ødelagte under transporten, vil
ikke blive taget imod og de vil heller ikke blive refunderet eller byttet.
For at fabrikanten kan lave en fuldstændig undersøgelse, skal kunden
afsende linserne og alt indpakning, inklusiv den originale kasse og alle
øvrige, uåbnede linser udskrevet sammen med varens batchnummer. Hvis
du vil gerne returnere en kontaktlinse som har været uemballeret (eller brugt),
skal linsens udtørring under transport forhindres. Venligst placer linsen i et
etui med væske og luk den fast. Da hver returnering er unik, anbefaler vi at du
tager kontakt til vores kundeservice på forhånd, for at fastsætte de rigtige
detaljer (hvor mange linser vil være returneret, hvis pakken var åbnet eller
uåbnet, vil kassen være inkluderet, kommunikation af batchnummeret, osv.) ved
info@alensa.dk. Varerne som
du gerne vil sende retur skal være ledsagede af et brev som beskriver
produktets fejl og den forventet resultat (erstatning af linser eller
refundering). Bemærk venligst, at denne proces kan tage op til en
måned, da vi venter på det endelige resultat fra producenten. Nogle linser
skal muligvis sendes til analyse i udlandet, hvilket også kan påvirke længden
af denne proces, men enhver form for reklamation vil dog blive behandlet inden
for 30 dage.
Vær opmærksom på, at du bliver bedt om
at sende os en gyldig recept , når du fremsætter et krav om
tilbagebetaling/erstatning for linser, som du mistænker for at være defekte.
Selvom det ikke er nødvendigt at vise din recept, når du køber linser online,
skal du altid have en gyldig recept, der ikke er ældre end et år. Når der
udføres en kvalitetskontrol, er denne recept krævet for at kunne kontrollere,
om styrken og andre parametre af de linser, du har købt, matcher din recept
eller ej.
Hvis en defekt viser sig inden for seks måneder efter
modtagelsen, og det er klart identificeret, at der er tale om en reel mangel,
anses varen for at have været mangelfuld ved modtagelsen. Køber har ret til at
udøve retten til at gøre en mangel gældende inden 24 måneder efter
modtagelsen.
Utilfredshed grundet at have modtaget linser i forkert
styrke
Altid kontakt kundeservice med det samme hvis du ser at du har
modtaget linser i din forkerte styrke, helst før du åbner æsken med linserne.
I det tilfælde vi har sendt dig de forkerte linser, grundet en fejl fra vores
side, vil vi refundere dine penge eller sende dig nye linser uden ekstra
omkostninger. Dog, i tilfælde af at du selv har bestilt linser, der ikke
matcher dine nuværende parametre og styrker, kan vi kun bytte eller refundere
dine linser, hvis æsken er uåbnet, ubrugte og ubeskadigede. Du er selv
ansvarlig for at have en officiel recept der ikke er ældre end 1 år. Vær
opmærksom mens du bestiller linserne, så du er sikker på at du ikke
indsætter de forkerte styrker. I tilfælde af uenighed, har Alensa ret til at
bede om din recept og verificere den med din aktuelle ordre
Utilfredshed
ved et nyt linsemærke
Ved at bytte til en anden linsemærke, selvom det
er anbefalet af en specialist, tager kunden en risiko for at denne mærke vil
ikke passe til sine behov. Sælgeren er ikke ansvarlig for hvilken som helst
komplikationer eller ubehag resulterede ved ikke at bære en lægeordineret
linsemærke. Du skal derfor altid snakke med din læge før du vil købe nye
kontaktlinser. Hver kunde kan have en anderledes oplevelse med den samme
linsetype. Alensa er ikke ansvarlig for problemer angående
kontaktlinser som er købt uden en anbefaling fra en optiker eller en læge, på
forhånd. Kunderne forventes altid at have en recept og at købe kun linserne
der er ordineret af lægen. Dette gælder også for linsevæsker,
øjendråber og sprays.
De returnerede varer skal være
intakte.
Utilfredshed med effekten af farvede linser
Den ultimative effekt af at bære farvede linser er meget subjektiv og kan
variere pga. mange betingelser og påvirkninger. Allerførst, effekten vil være
påvirket af pigmenteringen af dine øjne. For det andet, den kan være
påvirket af eksterne faktorer, som lysforhold, makeup og dit valg af tøj.
Derudover, typen af farvede linser (Forbedrende eller uigennemsigtige) kan give
en forskellig resultat ved dækningen af din naturlige øjenfarve. Da det er
umuligt at forudsige resultatet for hver person, vi giver ikke nogen
tilbagebetalinger på farvede linser når man er utilfreds med udseendet.
Kunden er enig, ved købet, at farvede linser kan ikke refunderes,
medmindre der er en fabrikationsfejl som er godkendt af producenten.
Klager over solbriller, stel og briller med styrke
Solbriller,
stel og briller med styrke leveres i optimal stand og er grundigt kontrolleret
for kvalitet inden afsendelse.Det er ikke muligt for os at acceptere klager over
briller, hvis de ikke er blevet brugt korrekt i henhold til brugsanvisningen,
eller hvis de er blevet beskadiget på grund af forkert pleje af brillerne
(f.eks. ved at rengøre brillerne med en klud, der ikke er specielt beregnet til
at rengøre briller osv.) Desuden er skader på brillerne som følge af
udsættelse for ekstreme temperaturer (f.eks. sauna, opvarmet bil osv.) eller
aggressive/slibende stoffer (hårprodukter, havvand osv.) ikke berettiget til
reklamation. Garantien på briller dækker heller ikke defekter, der skyldes
normal slitage og hyppig brug. I det sjældne tilfælde, at varerne skulle
ankomme beskadigede eller defekte, venligst kontakt vores kundeservice, og vi
vil gennemgå sagen for at hjælpe dig. Imidlertid er klager over skader
forårsaget af forkert brug, forkert pleje, normalt slid og hyppig brug ikke
berettiget til erstatning. Yderligere rabatter eller erstatning kan ikke gives
for skader forårsaget af kunden.
Køber anerkender også, at i
tilfælde af køb af et separat brillestel er sælger ikke ansvarlig for skader
på stellet som følge af uprofessionel slibning af linserne foretaget af en
tredjepart.
Send venligst de annoncerede briller tilbage i den originale
æske inklusive rengøringskluden.
Klager over hjemmesiden og dens
indhold
Alensa er berettiget til at udskifte hjemmesidens indhold på
ethvert tidspunkt. Vi prøver at give vores kunder de nyeste oplysninger, men vi
kan ikke være ansvarlige for midlertidigt vildledt orienteringn eller fejl. Det
gælder også for tekniske fejl forårsagede af onsindede angreb eller software
(vira, hackere, osv.) Hvis du oplever problemer med vores hjemmeside eller dens
indhold, venligst kontakt vores kundeservice, og vi vil kigge på din sag,.
Kundernes kommentarer på vores hjemmeside repræsenterer ikke Alensas
meninger, synspuntker, eller stillinger, og de skal ses som subjektive. Sådanne
kommentarer skal ikke forståes som anbefalinger eller retningslinjer. Alensa.dk
vil prøve at redigere, rette, eller besvare hvilken som helst usand eller
ukorrekt information. Problematiske eller grove brugere vil blive slettet.
Billederne på vores hjemmeside er ment som en illustration af den
virkelige version af tilbudte produkter, men er ikke et billede af det eksakte
produkt kunden vil modtage. Produktbilleder der viser produktnummer,
holdbarhedsdato, osv. Vil, når bestilt, have forskellige numre, unikt til den
specifikke vare. Nogle produkter bliver også produceret forskellige steder, der
alle er ejet af den samme, originale fabrikant. Disse former for stedbestemte,
tidsbestemte og unikke identifikationsnumre betyder ikke at det produkt du
får ikke er det produkt du har bestilt. Claims og klager baseret på disse
print-baserede forskelle mellem hjemmeside og modtagne produkt vil ikke blive
accepteret.
Tilbage til navigationsmenuen
Alternative Konfliktløsninger
Forbrugerne har ret
til at ansøge om Alternative Konfliktløsninger hvis de er ikke tilfreds med
resultatet af en klage eller hvis de tror at sælgeren har misbrugt forbrugerens
rettigheder. Sælgeren kan kontaktes på e-mail adressen info@alensa.dk. Hvis sælgeren
afviser retsafgørelsen eller besvarer ikke på anmeldelsen indenfor 30 dage,
kunden har ret til at klage til Alternative Konfliktløsninger enheden, som er
juridisk bundet af EU-retten (S.I. no. 343 of 2015). Klagen kan afleveres som
beskrevet i Dansk og EU-retten (S.I. no. 343 of 2015).
Forbrugeren må
også lave en online klage via EU Online Konfliktløsninger platformen (ODR
platformen) - https://ec.europa.eu/…in/index.cfm?…
.
Betydningen af ‘forbrugere’ dækker mennesker som handler udenfor
deres virksomhed, håndværk, erhverv, eller handle. Alligevel, hvis kontrakten
er indgået til en formål til dels indenfor og til dels udenfor personens
handle (dobbelt formål kontrakter) og handlingsformålet er så begrænset at
den ikke er dominerende i den overordnede sammenhæng af forsyningen, den person
skal også ses som en forbruger. Alternative Konfliktløsninger dækker
procedurer for udenretligt bilæggelse af tvister vedrørende kontraktforhold
som stammer fra salgskontrakter eller servicekontrakter mellem en sælger og en
forbruger. Alternative Konfliktløsninger dækker kun langdistance købsaftaler.
Alternative Konfliktløsninger dækker ikke tvister hvor værdien af anmeldelsen
er ikke over €20. Alternative Konfliktløsninger enheden kan godt anvende et
lille gebyr som forbrugeren skal betale for at lave sin klag. Dette gebyr må
ikke være højere en €5, inklusiv moms.
Tilbage til
navigationsmenuen
Tilbagetrækning fra
kontrakten
Fortrydelse af købsaftalen
Under EU-retten, alle har ret til at
tilbagetrække sig fra en kontrakt imellem 14 dage fra leveringsdatoen. Køberen
skal se på de følgende betingelser, hvis hun/han vil gerne tilbagetrække sig
fra kontrakten:
Returnerede varer skal være komplette
Varerne
må ikke være brugte eller ødelagte. Den originale pakning må ikke være
åben. Hvis forbrugeren åbner pakken, kan varen ikke længere bruges pga.
hygiejne og sikkerhedsmæssige årsager. Sådan en vare er ikke længere
salgbart og den kan ikke returneres. Dette inkluderer ikke solbriller og briller
rammer. Hvis du vil gerne returnere eller ombytte solbriller eller
briller rammer imellem 14 dage fra leveringsdatoen, vi påkræver at du afsender
den komplette vare, inklusiv brillekassen, den ydre kasse, indsatsen,
rensekludene, og hverken identifikation klistermærker eller tags. Varen er
beregnet som ufuldstændig hvis den ikke består af alle disse elementer og
derfor, en ombytning eller returnering vil ikke ske. Tak for din
forståelse og overholdelse.
Påkrævet dokumentation
Venligst
vedhæft kvitteringen som du har fået fra Alensa.dk, dens kopi eller din ordre
nummer. Glem ikke at inkludere din kontonummer, hvis det bliver nødvendigt.
Varerne skal returneres i den originale tilstand
Venligst afsend
de returnerede varer i en robust papkasse, i stedet for en konvolut (selvom den
er anti-chok). Hvis forsendelsen bliver ødelagt i transporten, er vi ikke
forpligtet til at acceptere den. Hvis man vil tilbagetrækkes fra kontrakten, og
hvis kunden betragter de ovenstående pligter, vil hun/han tilbagebetales
inklsiv de original fragtomkostninger. Køberen skal kun betale
returomkostningerne. Tilbagebetalingen til kunden vil ske inden for
2-10 dage fra modtagelsen af de salgbare varer.
Priser og
forløb af returneringer
Hvis alle de nødvendige forhold er mødt, vil
køberen få en fuld tilbagebetaling.
Returforsendelsesomkostningerne er kundens ansvar. Alle
returneringer skal behandles som beskrevet i vores Bytte & Retur Politik.
I tilfælde af fortrydelse af købskontrakten af en ordre betalt
af en voucher, returneres det beløb, som er betalt af voucheren, i form af en
kredit til kundens konto hos den køber, der brugte voucheren. Hvis købet er
betalt med en voucher og midler (top-up), kan køber beslutte, i hvilken form de
ønsker at returnere top-up (til købers bankkonto eller også i form af en
kreditering til kundekonto).
Tilbage til
navigationsmenuen
Privat Politik
Beskyttelsen og udarbejdelsen af personlige data er omfattet af den følgende privat politik .
Tilbage til navigationsmenuen
PriceRunner Købsgaranti
Dit køb hos os er helt
gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000
kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. For at være
omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på
PriceRunner.
Selvom du ikke allerede er medlem på PriceRunner og er
kommet ind til vores hjemmeside via dem, kan dit køb stadig blive omfattet af
Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er at registrere dig inden for
en time efter dit køb. At blive medlem er gratis og tager mindre end tre
minutter! Få PriceRunner Købsgaranti i dag
PriceRunner
Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget
vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller
fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen
skal være adresseret til dig som forbruger.
Købsgarantien erstatter
dig som kunde for både anskaffelses- og fragtomkostninger og den direkte
økonomiske skade, du har lidt. For værditab, udeblevne indtægter eller andre
direkte eller indirekte omkostninger gives ingen erstatning.
På
PriceRunner finder du en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien,
samt de gældende brugervilkår.