FAQ om din ordre

Den følgende informationsside er designet til at hjælpe dig med nogle af de mest spurgte spørgsmål angående din ordre på Alensa.dk. hvis du ikke får svar på din forespørgsel på en af de følgende sider, læs videre for yderligere information.

Min konto hos Alensa

Opret en ordre på Alensa

Ordreafsendelse og levering

Retur- eller bytteservice

Min konto på Alensa

Her vil du finde svar på nogle af de mest almindelige spørgsmål angående kundekontoer på Alensa.dk.

1. Jeg kan ikke logge ind eller har glemt min kode.

Kontakt dit kundeserviceteam for hjælp. Vi kan nulstille din kode eller guide dig igennem processen for at nulstille koden selv, afhængigt af hvad du ønsker.

2. Hvor kan jeg se mit tilgængelige kredit?

Din tilgængelige kredit kan ses oppe i øverste højre hjørne, når du er logget ind på din konto hos Alensa.dk. Denne sum vil automatisk blive trukket fra dit næste køb, der opfylder mindstebeløbsgrænse­n .


Tilbage til toppen

Opret en ordre hos Alensa

Denne sektion af vores fejlfindingsguide håndterer de mest almindelige spørgsmål der kommer når man placerer sin ordre på Alensa.dk.

3. Jeg kan ikke finde parametrene beskrevet på min recept.

Tal med din optiker hvis du ikke er i stand til at passende parametre der matcher din recept. Det er nogen gange muligt at bære en linse med en lille forskel i BC eller diameter end den du har fået ordineret, men kun i samråd med din optiker. Hvis du har problemer med at navigere hjemmesiden ift. at vælge dine parametre, kontakt vores kundeserviceteam, der kan hjælpe dig gennem processen.

4. Hvad er ordrebekræftelses-emailen?

Denne e-mail afsendes automatisk når en ordre placeres hos Alensa. Den bekræfter reservationen af dit produkt og indikerer ikke at en betaling er blevet gennemført.

5. I kræver betaling for forsendelse – hvorfor?

Vi er stolte af, at vi tilbyder to forskellige former for levering. Standard levering med GLS er altid gratis for ordre over 500kr. hvis du bliver trukket for dette beløb, venligst kontroller leveringsmetoden du har valgt, og prisen for din ordre før leveringsomkos­tninger. Ind imellem tilbyder vi gratis forsendelse gennem e-mail kampagner. Under disse reklametilbud er mindstebeløbsgrænsen sat ned. Venligst tjek betingelserne og gyldigheden af alle forsendelser du modtager, der omhandler gratis forsendelse.

6. Mit postnummer bliver ikke accepteret.

Først skal du sikre dig, at du indsætter dit DK postnummer som anført. Dette kan inkludere store eller små bogstaver eller mellemrum. Internationale postnumre vil ikke blive accepterede. Venligst kontakt vores kundeservice hvis du har problemer.

7. Prisen på mine kontaktlinser har ændret sig.

Ind imellem ændrer vi vores priser, så de stemmer overens med svingninger på det danske marked, konkurrenters priser, betingelser fra vores leverandører og andre økonomiske faktorer. Vi undskylder for eventuelle gener, men det er de normale handlinger ift. økonomiske faktorer. Vi vil altid samarbejde med dig, hvis du opdager en lavere pris hos en konkurrent på DK markedet.

8. Hvad betyder ”På lager – afventer betaling” e-mailen?

Hvis du modtager denne mail, venligst tjek din PayPal- eller bankkonto, for at forsikre dig at din betaling blev gennemført. Venligst vær opmærksom på der kan være lejlighedsvise, mindre forsinkelser når betalingsoplys­ningerne verificeres. Hvis du har bekræftelse fra din bank eller din PayPal konto på at din betaling er succesfuld, kontakt venligst kundeservice og send bekræftelsen til os via e-mail.

9. Min ordre er ikke (eller delvist) på lager.

Hvis din ordre ikke er på lager, vil du blive informeret på produktsiden efter du har valgt dine parametre fra bestillingsmenuen. Du vil blive informeret yderligere en gang når du er nået kurven, samt en estimeret dato for forsendelse. Ordre, der indeholder produkter på lager og ikke på lager, vil først blive afsendt når alle produkter er tilgængelige.

10. Min rabat blev ikke anvendt.

Venligst sikre dig at den rabat du forsøger at indløse, gælder de produkter du har valgt. For eksempel, TopVue rabatkoder gælder kun TopVue produkter. Hvis du forsøger at bruge en rabat fra en promoveringsmail, vil rabatkoden automatisk blive anvendt på din næste bestilling, hvis du trykker på linket i mailen. Du kan altid indtaste koden manuelt in rabatkodefeltet i kurven, før du tjekker ud. Forsikre dig også om den kode du forsøger at bruge, ikke er udløbet. Rabatkoder der er udløbet vil ikke blive udbetalt. Kontakt kundeservice hvis du har yderligere spørgsmål eller brug for assistance.

11. Jeg fik ikke min gratis gave.

Gratis gaver er tilgængelige for beløber over 600kr og skal vælges manuelt når der tjekkes ud. Hvis du har nået mindstebeløbet og ikke har fået muligheden for at vælge gave, venligst kontakt vores kundeservice. Vi vil med glæde inkludere en gave i din næste forsendelse eller tilbyde dig kredit til det samme beløb som en af de valgfrie gaver, som du kan bruge på dit næste køb. . Disse gaver kan ikke ombyttes til kontanter .

12. Jeg kom til at oprette flere ordre – vil jeg blive opkrævet?

Du vil kun blive opkrævet for ordrer, hvor betalingen er blevet gennemført. Du vil måske få tilsendt en ordrebekræftelse, men dette er ikke en bekræftelse af betaling. Hvis du ikke indtaster dine betalingsoplys­ninger på noget stadie under bestillingspro­cessen, vil du ikke blive opkrævet penge for denne. Venligst kontakt kundeservice, hvis du har oprettet flere ordrer (både betalt og ikke betalt) so vi kan slette unødvendige ordrer og frigøre varerne i disse bestillinger, til nye kunder.

13. Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse .

Venligst tjek spamfilteret i din mail, hvis du ikke har modtaget din ordrebekræftelse eller afsendelsesbe­kræftelse. Hvis du ikke har modtaget nogen form for kontakt angående din ordre efter 24 timer, kontakt vores kundeservice for assistance.

14. Kan I anbefale en kontaktlinsevæske?

Alle vores kontaktlinsevæsker kan anvendes til alle typer og mærker af bløde kontaktlinser. Kontakt din øjenspecialist for specifikke råd angående dine unikke behov og personlige hensyn. Vær opmærksom på at linsevæsker med hydrogenperoxid kræver større forsigtighed og vedligehold. Selvom de er sikre til brug af alle typer og mærker af bløde kontaktlinser, er det vigtigt at konsultere din optiker først. .


Tilbage til toppen

Ordreafsendelse og levering

Svarene på nogle af de mest almindelige forespørgsler angående forsendelse og levering kan findes her.

15. Min ordre er ikke ankommet.

Ordrer bliver behandlet mandag-fredag og vores leveringspartnere arbejder også kun på almindelige arbejdsdage. Venligst kontroller tidspunktet hvor din ordre blev placeret, hvornår du modtog afsendelsesbe­kræftelsen og forventet leveringstid estimeret af leveringsfirmaet, før du kontakter kundeservice. Hvis det forventede antal dage for leveringen overstiger det forventede, er du velkommen til at kontakte kundeservice, som vil hjælpe dig med at spore din pakke.

16. Jeg modtog ikke en besked fra leveringstjenesten.

Når vi afsender din ordre, sender vi dig automatisk en bekræftelse via e-mail, hvor du også kan se pakkeinformati­onerne. Disse informationer kan du videregive til leveringsfirmaet, hvor du kan se pakkens nøjagtige placering.

17. Tracking viser at min pakke er i et andet land.

Vores center for logistik er placeret i Tjekkiet, derfor vil alle vores pakker afsendes fra Centraleuropæiske varehus. Du kan læse mere om vores base og logistiske forhold på vores Om os side.

18. Pakken blev forsøgt leveret da jeg ikke var hjemme.

Hvis pakken blev forsøgt leveret, da du ikke var hjemme, vil den for GLS-kunder blive leveret til den nærmeste pakkeshop, hvor pakken selv skal afhentes af modtageren. Prøv eventuelt at kontakte leverandøren og arranger en ny leverance eller kontakt vores kundeservice.

19. Pakken ankom beskadiget.

ACCEPTER ALDRIG beskadigede pakker fra leveringsfirmaet. Ved at nægte at tage imod pakken, er leveringsfirmaet tvunget til at tage ansvar for skaden. Når denne procedure bliver overholdt, er vi i stand til at igangsætte et krav og hurtigt erstatte eller tilbagebetale dit køb.

20. Tracking var forkert – jeg var hjemme på leveringstidspun­ktet.”

Venligst tjek at de leveringsoplys­ninger du har givet, da du placerede din ordre, er korrekte. Hvis du har valgt levering med GLS, og du ikke var hjemme på leveringstidspun­ktet, vil de efterlade pakken hos en nærliggende pakkeshop, hvor du selv skal hente den. .

21. Jeg bestilte levering til næste dag og pakken er ikke ankommet.

Vores hurtigste, mest effektive leveringsmulighed er med DHL express. Denne service tilbyder levering indenfor 1–2 arbejdsdage. Tidspunktet for ankomsten af din ordre afhænger af, hvornår du bestilte din ordre og hvornår vi har afsendt den fra lageret. Selvom det er muligt at en ordre ankommer efter 24 timer, er dette på ingen måde en garanti. Du kan læse mere her Levering vilkår og betingelser.

22. Min adresse er forkert og pakken er allerede afsendt. Hvad nu?

Venligst kontakt vores kundeservice så hurtigt som muligt, efter du finder fejlen. Vi vil gøre vores yderste for at videreformidle informationen til vores leveringspartnere, mens pakken er under transport. I nogle situationer er det mere effektivt, hvis du kontakter leveringsfirmaet direkte selv. I disse tilfælde, vil vi tilsende dig al information du har behov for. Nogle leveringsfirmaer kræver mindst et leveringsforsøg inden ændringer på adressen kan laves. Kontakt venligst kundeservice, hvis du ønsker yderligere information.


tilbage til toppen

Retur- eller bytteservice

Her kan du finde de mest almindelige spørgsmål angående bytning eller returnering af varer.

23. Jeg modtog de forkerte varer.

I det sjældne tilfælde af, at du modtager de forkerte varer, venligst send os et billede af de modtagne varer (for eksempel, du bestilte en pakke med 6 linser i, og fik en pakke med 3 i stedet for, send os et billede af forsiden af boksen som dokumentation). Efter vi har godkendt at fejlen er vores, vil vi hurtigt hjælpe dig med at returnere de forkerte varer og sende dig de rigtige hurtigst muligt.

24. Jeg bliver nødt til at bytte til et andet mærke/produkt. Kan I afkræve mig i overensstemmelse med dette?

Nej. Vi kan desværre ikke tilpasse for forskellige produkter. Hvis du vil bytte en vare for en anden vare, skal du først sende den første pakke retur, få en refundering og dernæst købe dit foretrukne produkt.

25. Jeg returnerede nogle produkter – hvad nu?

Når vi modtager varerne i ubeskadiget, videresalgbar tilstand, vil processen for refundering eller ombytning begynde med det samme. Vi vil bede dig om at returnere pakken med registrering, så pakken kan trackes. Hvis du ikke har hørt fra vores kundeserviceaf­deling, venligst kontakt vores kundeservice. Ind imellem modtager vi returnerede pakker uden nogen form for information om afsender, hvilket gør det umuligt at refundere. Venligst altid inkluder information om dig og instruktioner for refunderingen.

26. Jeg venter stadig på min refundering.

Bemærk venligst, at refunderingspro­cessen først vil begynde, når vi modtager pakken. Varerne skal returneres til os og ankomme i ubeskadiget, videresalgbar tilstand, før refunderingspro­cessen kan startes. Hvis du har en bekræftelse på, at vi har modtaget pakken og du stadig venter, venligst tjek din PayPal- eller bankkonto og derefter kontakt vores kundeservice. Vi vil med glæde verificere eventuelle overførsler fra vores regnskabsafdeling.


Tilbage til toppen
VISA VISA Electron Maestro Master Card PayPal Klarna DHL GLS dao365
Top